אחרי ששוחרר על ידי בית המשפט - המהלך של יהודה פוקס נגד אלישע ירד

פעיל הגבעות ודוברה לשעבר של חברת הכנסת לימור סון הר מלך, שנעצר בחשד למעורבות באירוע הירי בבורקא ושוחרר - קיבל לידיו צו מטעמו של אלוף פיקוד המרכז ובו ההודעה כי נשקלת הוצאת צו הגבלה מנהלי נגדו

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/09/23 13:55 יט באלול התשפג

אחרי ששוחרר על ידי בית המשפט - המהלך של יהודה פוקס נגד אלישע ירד
צילום: Chaim Goldberg/Flash90

אחרי שנעצר בחשד למעורבות באירוע הירי בבורקא ושוחרר על ידי בית המשפט, פעיל הגבעות ודוברה לשעבר של חברת הכנסת לימור סון הר מלך, אלישע ירד, צפוי לקבל צו הגבלה מנהלי לחצי שנה. הבוקר (ג') בלשי ימ"ר ש"י מסרו את הצו לידי ירד, צו שנמסר מטעמו של אלוף פיקוד מרכז יהודה פוקס.

ירד: "ניסיון דרקוני למנוע פעילות לגיטימית למען ההתיישבות באמצעים דיקטטוריים"

הצו יכנס לתוקפו רק אחרי שימוע, ויכלול ככל הנראה הרחקה מאיזור יהודה ושומרון. ירד, שלפני שלושה שבועות שוחרר על ידי בית המשפט, כתב בטוויטר אחרי מסירת הצו: "מסתבר שמסע ההשפלות שימ"ר ש"י ושב"כ עברו בבתי המשפט עם קריסת תיק בורקא היה קשה מדי בשבילם והם החליטו לצאת במסע נקמה. הצו הזה - כמו גם המעצר השערורייתי על אירוע של הגנה עצמית מובהקת בסכנת חיים והתדרוכים הנבזיים מצד פיקוד המרכז והשב"כ שבאו בעקבותיו, הם חלק מניסיון דרקוני למנוע פעילות לגיטימית למען ההתיישבות באמצעים דיקטטוריים".

הצו שנמסר לירד

הצו שנמסר לירד

"בכל השנים האחרונות, כמו שראיתם פה, אני פועל יום ולילה בפיתוח ההתיישבות היהודית בחבל בנימין והקמת נקודות התיישבות חדשות שישמרו על אדמות באזור. לצד זאת, אני פועל גם במישור הציבורי וחושף ומביא לידיעת הציבור את דורסנותה של מערכת אכיפת החוק כנגד ציבור המתיישבים. אפשר לשער שאי אלו גורמים במערכת הביטחון לא שבעו נחת מהדבר, אך למיטב ידיעתי, עדיין, אנו חיים במדינה דמוקרטית - בה גם פעילות חוקית ולגיטימית שאינה לרוחם של קציני הצבא, מותרת לחלוטין", הוסיף.

מי שהחליטו על הוצאת הצו הדרקוני חשבו שבכך יביאו להפסקת הפעילות שלי בהתיישבות ובתקשורת, אך צר לי לבשר להם: זה לא יקרה. ככל שתנסו להילחם בנו יותר באמצעים דורסניים יותר, כך רק נמשיך את פעילותנו ביתר שאת, ושום צו או התנכלות כזאת או אחרת לא תשבור אותנו. יאללה ממשיכים".