אחרי 20 שנה: נפתח התיכון החילוני הראשון בבנימין

במערב המועצה האזורית מטה בנימין נפתח בית ספר תיכון ממלכתי חדש, שייתן מענה לציבור החילוני המתגורר במועצה | "יש לנו התכתבויות על הקמת התיכון לפני למעלה מעשור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/09/23 16:18 יז באלול התשפג

אחרי 20 שנה: נפתח התיכון החילוני הראשון בבנימין
צילום: ללא

200 תלמידים נכנסו הבוקר לבית הספר התיכון החילוני הראשון במועצה האזורית בנימין. התיכון, שנמצא בכפר האורנים שבמערב בנימין הוא תיכון צומח וכבר היום נכנסו כיתות ז-ט ובשנה הבאה תתווסף כיתה י', לאחר מכן יא', וכיתות יב'. כך שלתלמידים מהאזור המעוניינים בזרם הממלכתי יינתן מענה מכיתה ז' ועד יב'.

בית הספר "עתיד נכו"ן" (ניל"י כפר האורנים ונעלה) שיזמה המועצה האזורית בנימין אחרי הליך ושיח משותף עם הנהגות ונציגי ההורים מיישובי ניל"י נעלה וכפר האורנים ישרת את התושבים המתגוררים ביישובים אלה וכן תושבים מהסביבה שמעוניינים בזרם הממלכתי. לקראת הפתיחה אמרו ההורים כי מדובר בהתגשמות של חלום שנמתח על פני לא פחות מעשרים שנה.

ד"ר רונית ניידיץ רוזן, מובילת תחום החינוך בכפר האורנים ואמא לתלמיד כיתה ט' בבית הספר החדש אמרה כי המחשבה על הקמת תיכון חילוני במערב בנימין נמצא על הכוונות כבר למעלה מעשרים שנה, "יש לנו התכתבויות על הקמת התיכון לפני למעלה מעשור, הוקמו אין ספור וועדות היגוי, אבל בכל פעם זה קרס".

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ בחנוכת התתיכון החדש

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ בחנוכת התיכון החדש צילום: ללא

"כל הזמן היינו צריכים לרדוף אחרי עיריות שונות"

למרות הקשיים בהקמתו של בית ספר חדש סיפרה ד"ר ניידיץ רוזן על האנשים שעזרו בהקמתו מטעם מועצת בנימין, "לאירוע הזה נכנסו מספר אנשים מטעם המועצה לעובי הקורה". וסיפרה כי עד הקמתו של בית הספר, המענה החינוכי לזרם הממלכתי באזור היה דרך בתי הספר של מודיעין, לוד, שוהם והסביבה "למעשה זה לא מאוד רחוק מאתנו אבל זה כמו 'משחק חוץ', כל הזמן היינו צריכים לרדוף אחרי עיריות שונות, אחרי רשויות שהן לא שלנו ולא הרגשנו 'בבית', אנחנו לא מדברים על החינוך המיוחד שלהם היה עוד יותר קשה" ציינו ההורים.

הבוקר, כאמור, 200 תלמידים נכנסו בשערי בית הספר החדש ואף זכו לטקס מרגש בהשתתפות ראש המועצה ישראל גנץ שגם הוא זכה למחמאות מד"ר ניידיץ רוזן "הכי הרשים אותי אצל ישראל גנץ זו העמידה במילה שלו, הוא אמר לי לפני כמה שנים שהוא לא יאכזב אותנו והוא עמד במילה, יש לי לא מעט שעות עם ישראל גנץ, הוא תמיד היה זמין לנו, והיו לנו במעלה הדרך לא מעט אתגרים".

צילום: ללא