שילוב כוחות: ראש המועצה והמועמד פותחים במאבק נגד משרד הפנים

מועצת קדומים נערכת למאבק נגד תוכנית משרד הפנים לאחד אותה עם רשות אחרת בשומרון. "ההיגיון אומר שקדומים תאחד תחתיה יישובים אחרים באזור, ולא להיפך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/08/23 12:33 יא באלול התשפג

שילוב כוחות: ראש המועצה והמועמד פותחים במאבק נגד משרד הפנים
צעדה לקדומים, אילוסטרציה, צילום: Hillel Maeir/Flash90

ראש המועצה לשעבר של קדומים, דניאלה וייס וראש המועצה הנוכחי, חננאל דורני מפרסמים הבוקר (ב') הודעה משותפת יחד עם המועמד לראשות המועצה, עוזאל ותיק ובה הם קוראים למשרד הפנים לסגת מכוונתו לאחד את קדומים תחת רשות מקומית אחרת.

"ההיגיון אומר שקדומים תאחד תחתיה יישובים אחרים"

עוזאל ותיק

עוזאל ותיק, צילום: ניצי אילן

בהודעה שפרסמו השלושה נכתב כי "היישוב קדומים הוא חלוץ ההתיישבות היהודית בשומרון ומהווה יישוב עומק אסטרטגי ותודעתי. בנוסף, בזכות תנופת הבנייה הצפויה בשנים הקרובות תצמח קדומים לכ-17 אלף תושבים, ותהפוך למועצה המקומית הגדולה ביותר באזור שכם. רק היום מתוכנן להיבחר יזם שצפוי לבנות 380 יחידות דיור בתוכנית לשכונת נחל תאנים. ההיגיון אומר שקדומים תאחד תחתיה יישובים אחרים באזור, ולא להיפך".

"קדומים עומדת כעת לקראת הוספה של כ- 2,500 יחידות דיור"

עוזאל ותיק, המועמד לראשות המועצה, הסביר את התנגדותו לאיחוד קדומים עם רשות אחרת: "קדומים אינה סמוכה פיזית לרשות אחרת ובינה לבין כל יישוב סמוך עוברים כבישים ושטחים גדולים המאכלסים פלסטינים וישראלים גם יחד". עוד הוסיף ותיק כי "לעצמאות קדומים יש משמעות אסטרטגית גם ברמה המדינית וגם ברמה הביטחונית כיישוב בעל פריסת קרקעות רחבה באזור שכם".

לדבריו, "קדומים עומדת כעת לקראת הוספה של כ- 2,500 יחידות דיור. כבר היום המועצה מתקרבת בצעדי ענק לרף 10,000 התושבים, ועם התוכניות הרבות אנחנו עתידים לגדול בקרוב משמעותית ולהגיע לכדי כ- 17,000 תושבים. זה בדיוק הזמן לתמוך בקדומים ולהכניס תחת כנפיו יישובים קטנים יותר בסביבה ולחזקם, ולא חלילה לעצור את ההתפתחות של היישוב הגדול והאסטרטגי שלמרגלות שכם".

וייס, דורני וותיק הודיעו כי יאבקו יחד על עצמאות קדומים עד שהרעיון להכליל את קדומים בהליכי איחוד הרשויות הקטנות יוסר מסדר היום ומתוכניות משרד הפנים.