בשורה לתושבי יו"ש: משרד הביטחון חזר לתקצב את מיגון הרכבים

לאחר שתקציב המיגון לרכבים עבור החצי הראשון של שנת 2023 נגמר והנושא היה תקוע מספר שבועות, משרד הביטחון העביר את הכסף ותושבים יוכלו למגן את רכביהם | עדיין לא מיגנתם? כך תעשו זאת

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 26/07/23 19:51 ח באב התשפג

בשורה לתושבי יו"ש: משרד הביטחון חזר לתקצב את מיגון הרכבים
שמשת חלון מנופצת, התקצוב חר, צילום: Sraya Diamant/Flash90

בעיית תקצוב גרמה לכך שבשבועות האחרונים תושבים ביו"ש שרצו למגן את שמשות רכביהם, לא יכלו לעשות זאת. המדינה שמתקצבת את עלות ההתקנה של השמשות, לא העבירה את התקציב עבור חצי השנה השני של שנת 2023 ולאחר שהכסף נגמר, הפסיקו המוסכים שבהסדר לבצע את ההתקנה עבור תושבים שביקשו למגן את רכביהם. עתה, לאחר לחץ מצד מועצת יש"ע והמועצות ביו"ש, הועבר התקציב למיגון הרכבים.

היקף התקצוב: 2.5 מיליון שקלים

כארבע מאות תושבים שזכאים למיגון רכב נשארו ללא מענה בזמן שהכסף לא עבר אומרים במועצת יש"ע. "בתום מאמצים מרובים מצד מועצת יש"ע והקב"ט שלמה וקנין, משרד הביטחון שחרר אמש (ג') את התקציב למיגון הרכבים בהיקף של 2.5 מיליון שקלים" נכתב בהודעתם.

ראש המועצה האזורית גוש עציון ויו"ר מועצת יש"ע, שלמה נאמן בירך על ההחלטה ואמר: "מדובר כאן בבשורה קריטית. לא יתכן שדווקא בתקופה זו שגל הטרור מכה בנו, תושבים לא יוכלו למגן את רכבם כפי שמגיע להם".

שמשה מנופצת, המיגון יכול להציל חיים

שמשה מנופצת, המיגון יכול להציל חיים צילום: Sraya Diamant/Flash90

מה צריך לעשות כדי למגן את הרכב

לפני שניגשים למוסכים שבהסדר צריך להנפיק אישור תושב מהמועצה\עירייה בה מתגוררים (לרוב אפשר באתר האינטרנט, צריך תעודת זהות) ומקבלים טופס אישור למיגון. לאחר מכן קובעים תור למיגון במוסכים שבהסדר ומגיעים לתקן.