נתניהו התחייב להקפיא את ההתיישבות? פרטים נוספים משיחת הטלפון הדרמטית

אחרי נתק מתמשך קיימו נתניהו וביידן שיחת טלפון, במהלכה על פי דיווחים - התחייב ראש ממשלת ישראל לעצור את הרחבת ההתיישבות ביהודה ושומרון | בלשכת ראש הממשלה מכחישים: "לא תהיה הקפאה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/07/23 19:34 כט בתמוז התשפג

נתניהו התחייב להקפיא את ההתיישבות? פרטים נוספים משיחת הטלפון הדרמטית
ביידן ונתניהו, צילום: Miriam Alster/FLASH90

לאחר חודשים ארוכים של נתק, ועל רקע ביקורו של נשיא המדינה הרצוג בבית הלבן, נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, וראש הממשלה נתניהו שוחחו אמש טלפונית. במהלך השיחה, כך נחשף בחדשות 12, התחייב ראש הממשלה כי לא יאשר מאחזים נוספים ביהודה ושומרון, וכן לא ייבנו יחידות דיור נוספות בהתיישבות. מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה לדברים כי "בניגוד לדיווחים, אין ולא תהיה הקפאת בנייה בהתיישבות".

נתניהו וביידן שוחחו כם על החקיקה המשפטית - שעוררה בעבר את דאגתם של גורמים בממשל האמריקאי וביידן ביניהם. נתניהו הסביר לנשיא כי הניסיונות להגיע להסכמות נחלו כישלון, אבל ציין כי במהלך פגרת הקיץ ינסה לגבש הסכמה ציבורית לחקיקה.

בנייה בלתי חוקית ביו"ש, השבוע

בנייה בלתי חוקית ביו"ש, השבוע צילום: רגבים

בריאיון של ראש המל"ל, צחי הנגבי, לערוץ 12, אמר כי נתניהו טען שבמהלך הפגרה, נושא אחד בלבד יעלה על השולחן - הדיון על הועדה לבחירת שופטים. בסיום השיחה, הנשיא ביידן הזמין את ראש הממשלה למפגש קרוב בארצות הברית, לראשונה מאז הוקמה הממשלה. נתניהו נענה בחיוב להזמנה וסוכם כי הצוותים של ישראל וארה"ב יתאמו את פרטי המפגש.

ראש המל"ל: "ראש הממשלה נתניהו לא התחייב להקפאת בנייה"

ראש המל"ל, צחי הנגבי, פרסם הבהרה: "ראש הממשלה נתניהו לא התחייב להקפאת בנייה ביהודה ושומרון בשום צורה. מתחילת השנה אושרו במועצת התכנון העליונה 11 אלף יחידות דיור בשתי פעימות, האחרונה שבהן רק לפני מספר שבועות", אמר. "במסגרת השקיפות הנהוגה בין ממשלת ישראל למימשל האמריקני בנושא ההתיישבות  - ראש הממשלה הבהיר לנשיא ביידן שבחודשים הקרובים לא צפוי כינוס של מת"ע או החלטה על הסדרת מאחזים".

העיתון האמריקני בביקורת על ביידן: "מתייחס לישראל גרוע מלאיראן"

נזכיר כי ביום שישי האחרון, העיתון האמריקני "וול סטריט ג'ורנל" מתח היום (ו') ביקורת על הנשיא ביידן ועל התנהלותו מול ממשלת ישראל ועל העומד בראשה, בעקבות יחסיו המתוחים עם ראש הממשלה נתניהו.

במאמר בעיתון תחת הכותרת "מה יש לביידן נגד ישראל?", נכתב כי "מדוע הנשיא ביידן יוצא מגדרו כדי להשפיל, לבקר ולתת הוראות לממשלת ישראל? לפחות ברמה הרטורית, הנשיא והממשל שלו מתייחס גרוע יותר לראש הממשלה בנימין נתניהו והקואליציה שלו מאשר למולות של איראן".

הנשיא הרצוג, ייפגש עם ביידן

הנשיא הרצוג, ייפגש עם ביידן צילום: חיים צח/ לע"מ