יישוב חדש יוקם בגליל, נתניהו: "בשורה חשובה"

אחרי שמבנים במקום פונו לפני כשנה - בישיבת הממשלה הוחלט להתחיל לקדם את הקמת היישוב "רמת ארבל" בגליל התחתון | נתניהו: "בשורה מאוד חשובה לחיזוק ההתיישבות היהודית בגליל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/07/23 15:43 יג בתמוז התשפג

יישוב חדש יוקם בגליל, נתניהו: "בשורה חשובה"
גולדקנופף ברמת ארבל, צילום: דוברות משרד הבינוי והשיכון

הממשלה אישרה היום (א') את הקמת היישוב "רמת ארבל" בגליל התחתון, במהלך ישיבתה השבועית. את המהלך הובילו השרים סטרוק, וסרלאוף וסופר. בתור התחלה הוחלט להעביר לצורך פיתוח המקום מיליוני שקלים.  לפני יותר משנה, הוקמו מבנים שלא כחוק במקום המיועד ליישוב, והם פורקו על ידי פקחי המועצה הארצית לאכיפת מקרקעין. 

נזכיר כי בהסכם הקואליציוני בין הליכוד לבין עוצמה יהודית והציונות הדתית סוכם על הקמת יישוב חדש בגליל - "רמת ארבל". על פי החלטת הממשלה הוחלט להטיל על משרד הבינוי והשיכון בשיתוף משרד ההתיישבות באמצעות החטיבה להתיישבות לרכז את עבודת המטה להקמת היישוב רמת ארבל.

נתניהו: "יום חג למדינת ישראל"

"יישוב רביעי חדש שאנחנו מקימים בממשלה בחודשים באחרונים: 'רמת ארבל'! זה יום חג למדינת ישראל ולמשפחות החלוציות שנאחזות במקום", צייץ ראש הממשלה נתניהו. "בשורה מאוד חשובה לחיזוק ההתיישבות היהודית בגליל, דבר שהוא חשוב לכולנו".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בתגובה להחלטת הממשלה על הקמת רמת ארבל, "עושים ציונות וממשיכים לפתח ולהתפתח את ארץ ישראל", עוד כתב: "כפי שהתחייבנו, הממשלה החליטה היום על הקמת הישוב רמת ארבל בגליל. תודה לחבריי השרים על שיתוף הפעולה וברכות למתיישבים החלוצים שמיישבים את הארץ"

"לאחר 25 שנים - היסטוריה! העברנו בממשלה החלטה על הקמת היישוב 'רמת ארבל' בגליל.
אני רוצה להודות לשר גולדקנופף על הובלת ההחלטה ולשרים אופיר סופר וסטרוק על הצטרפותם. מדובר בבשורה חשובה להתיישבות בגליל. תודה למשפחות שנאחזו בקרקע בקיץ ובחורף בתנאים קשים. בזכותם, זה קורה. הבטחנו, מקיימים! בעזרת השם, נמשיך ונפתח את מפעל ההתיישבות בנגב ובגליל".