הממשלה תאשר הקמה של יישוב חדש בגליל: "בשורה חשובה"

יישוב חדש בגליל: מליוני שקלים יוקצו לתכנון הישוב רמת ארבל; ההחלטה פרי שיתוף פעולה של השרים גולדקנופף, וסרלאוף, סופר וסטרוק | "מדובר בבשורה חשובה להתיישבות בגליל ובנגב"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 29/06/23 17:18 י בתמוז התשפג

הממשלה תאשר הקמה של יישוב חדש בגליל: "בשורה חשובה"
גולדקנופף ברמת ארבל, צילום: דוברות משרד הבינוי והשיכון

שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף יחד עם שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף, שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות אורית סטרוק ושר העליה והקליטה אופיר סופר מובילים החלטת ממשלה על הקמת היישוב "רמת ארבל" בגליל התחתון שתעלה להצבעה ביום ראשון הקרוב. בשלב ראשון יועברו מליוני שקלים לתכנון הראשוני של היישוב.

"הישוב הרביעי במספר שהממשלה החדשה מקדמת"

השר יצחק גולדקנופף |

השר יצחק גולדקנופף הגיע לבקר ברמת ארבל | צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

נזכיר כי בהסכם הקואליציוני בין הליכוד לבין עוצמה יהודית והציונות הדתית סוכם על הקמת יישוב חדש בגליל - "רמת ארבל". על פי החלטת הממשלה הוחלט להטיל על משרד הבינוי והשיכון בשיתוף משרד ההתיישבות באמצעות החטיבה להתיישבות לרכז את עבודת המטה להקמת היישוב רמת ארבל.

שר הבינוי והשיכון, הרב יצחק גולדקנופף מסר: "זהו הישוב הרביעי במספר שהממשלה החדשה מקדמת בהובלת משרד הבינוי והשיכון, כאשר את ׳רמת ארבל׳ קידמנו יחד עם משרד הנגב והגליל ומשרד ההתיישבות. מעבר להגדלת ההיצע ולהוזלת מחירי הדיור יש בכך בשורה חשובה לחיזוק ההתיישבות היהודית בגליל. אני מבקש להודות לחבריי השרים על העבודה המשותפת, על היוזמה ועל החזון. נמשיך לפעול לטובת אזרחי ישראל".

שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף הוסיף: "הבטחנו, מקיימים. במסע הבחירות וגם בהסכמים הקואליציוניים הבטחנו להקים יישוב חדש בגליל - 'רמת ארבל' וכעת זה יוצא לפועל. ביום ראשון יחד עם שר השיכון גולדקנופף, נעלה להחלטת הממשלה את הקמת היישוב רמת ארבל. מדובר בבשורה חשובה להתיישבות בגליל ובנגב והגשמת החזון הציוני. בעזרת השם נמשיך ונפתח את מפעל ההתיישבות בנגב ובגליל".