עורכי דינם של העצורים המנהליים: "יש מגעים עם הקואליציה לביטול הצווים"

עורכי דינם של המתיישבים שנעצרו בחשד כי היו מעורבים באלימות נגד פלשתינים, חשפו בדיון בבימ"ש כי מתנהלים מגעים עם בכירים בקואליציה לביטול צווי המעצר וביקשו לדחות את הדיון עד למיצוי ההליך

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 29/06/23 13:52 י בתמוז התשפג

עורכי דינם של העצורים המנהליים: "יש מגעים עם הקואליציה לביטול הצווים"
הכניסה לתורמוסעיא, אתמול, צילום: Yonatan Sindel/Flash90     

שר הביטחון יואב גלנט חתם אתמול (ד') על ארבעה צווי מעצר מנהליים נגד יהודים שהשתתפו, כך על פי החשד, בפרעות בשבוע שעבר בכפרים פלשתינים. בתוך כך, המתיישבים שנעצרו במעצר מנהלי הובאו היום (ה') לדיון בבית המשפט המחוזי מרכז בלוד. בדיון חשפו עורכי דינם, עדי קידר ונתי רום מארגון "חוננו" כי מתנהלים מגעים עם בכירים בקואליציה לביטול צווי המעצר המנהליים.

"אנו מבקשים מספר ימים דחייה של הדיון בטרם נקיים דיון לגופה של בקשה"

כאמור, עורך הדין נתי רום שיתף את שופטי בית המשפט במגעים לביטול צווי המעצר. "החל משעת מסירת הצווים, החלו מגעים של סביבת העצורים, בשיתוף שורת גורמים בכירים בקואליציה, אל מול הגורמים הרלוונטיים במערכת, למציאה ובחינת ביטול הצווים והמרתם בחלופות שונות. המגעים בראשיתם".

רכבים שנשרפו בלובן

רכבים שנשרפו בלובן צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

בעקבות המגעים, עורכי הדין ביקשו מבית המשפט לדחות את הדיון. "אנו מבקשים מספר ימים דחייה של הדיון בטרם נקיים דיון לגופה של בקשה, שגם שם אם הוא יתקיים יהיו לנו טענות רבות, למיצוי המגעים. נזכיר כי בעבר כבר היה צו מעצר מנהלי שחתם שר הביטחון בנט ושמגעים דומים הביאו לביטול הצו ומציאת חלופה וייתרו את הדיון. נבקש לדחות את הדיון".

"במקום לתת ביטחון, השר בחר לפגוע באופן האנוש ביותר בזכויות אדם"

נזכיר כי בעקבות ההחלטה של גלנט לחתום צווי מעצר כנגד ארבעה יהודים, בארגון חננו תקפו. "במקום לדאוג לביטחון של אזרחי ישראל השר גלנט עסוק במשחקים תקשורתיים על גב המתיישבים ביו"ש. השר גלנט מדליף לתקשורת מלשכתו, ומתדרך עיתונאים כאחרון רודפי ההתיישבות, וזאת במקום להתנהל כמקובל, כנהוג וע"פ דין, ולמסור תחילה את הצווים באופן מסודר כחוק". 

יואב גלנט

יואב גלנט צילום: David Cohen/Flash90

עוד הוסיפו ואמרו כי "השר בהתנהלותו מוסיף חטא על פשע. הדם עוד לא יבש מהפיגועים הקשים אשר חוותה ההתיישבות רק לפני מספר ימים, ובמקום לתת ביטחון, השר בחר לפגוע באופן האנוש ביותר בזכויות אדם. בושה".