שעות אחרי הפיגוע: מתיישבים וחבר הכנסת מהציונות הדתית חזרו לאביתר

בתגובה לפיגוע הקשה סמוך לעלי, צעירים ומשפחות חזרו הלילה לאביתר. יחד עמם עלו חבר הכנסת צבי סוכות, יו"ר תנועת נחלה צבי שרבף וראש מועצת שומרון יוסי דגן: "לאשר בהקדם את החזרה לישוב. שנתיים אחרי הפינוי הגיע הזמן לחזור לתמיד"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 21/06/23 07:49 ב בתמוז התשפג

שעות אחרי הפיגוע: מתיישבים וחבר הכנסת מהציונות הדתית חזרו לאביתר
עלייה לילית לאביתר | , צילום: דוברות אביתר

בתגובה לפיגוע הקשה סמוך לעלי בו נרצחו הראל מסעוד, אלישע אנטמן, נחמן שמואל מורדוף ועופר פיירמן, צעירים ומשפחות עלו במהלך הלילה (בין שלישי לרביעי) לישוב אביתר ונכנסו לבתים בהם שהו לפני כשנתיים, עת פונו מהם עם הבטחה מהממשלה הקודמת לשוב למקום. בהסכמים הקואליציוניים של הממשלה הנוכחית נכתב בין השאר: "הממשלה תקדם לאלתר את 'מתווה אביתר' שנקבע על ידי הממשלה ה-36".  

"שנתיים אחרי הפינוי הגיע הזמן לחזור לתמיד"

חבר הכנסת מהציונות הדתית ואחד ממקימי היישוב, צבי סוכות הצטרף למשפחות ועלה יחד עמן. רב השומרון הרב אליקים לבנון עלה גם כן יחד עם ראשי תנועת נחלה צבי אלימלך שרבף ודניאלה וויס, וראש מועצת שומרון יוסי דגן.

סוכות אמר במהלך העליה הלילית: "חזרנו הביתה לאביתר. מעבר לתגובה ההכרחית במבצע כואב וחזק למיגור הטרור ידעו המחבלים כי כל פיגוע רק יעמיק יותר ויותר את האחיזה היהודית בשטח. אני קורא לממשלה לאשר בהקדם את החזרה לישוב. שנתיים אחרי הפינוי הגיע הזמן לחזור לתמיד". 

עלו לאביתר |

עלו לאביתר | צילום: דוברות ישוב אביתר

"יש ליישב את אביתר כי זה ישוב בארץ ישראל"

יוסי דגן אמר כי החזרה לאביתר, היא המענה הציוני הנכון לטרור הרצחני: "אנחנו נפגע באויב הערבי במקום שהכי כואב לו, מי שינסה לגרש אותנו מאדמתנו יקבל 1,000 אביתרים, 1,000 חומשים. אלפי נקודות ישוב. חיכינו די, הגיעה השעה לחזור הביתה, משפחות הישוב אביתר האצילות חיכו מספיק. לא ביידן, לא האיחוד האירופי, ולא הרשות הפלשתינית הטרוריסטית ירחיקו אותנו מארצנו. אנחנו כאן כדי להישאר".

ראשי תנועת נחלה דניאלה וויס וצבי אלימלך שרבף אמרו: "לא היינו צריכים להגיע לכאן לאחר פיגוע, יש ליישב את אביתר כי זה ישוב בארץ ישראל. בוודאי עכשיו על הממשלה להסדיר ולאפשר את הישוב מחדש".

נציין כי הישוב אביתר הוקם לראשונה לפני כעשור לזכרו של אביתר בורובסקי הי"ד שנרצח בפיגוע דקירה בצומת תפוח ב-2013, ופונה תוך כדי השבעה. לפני כשנתיים עלה הישוב לקרקע פעם נוספת ופונה, לאחר רצח יהודה גוואטה הי"ד בפיגוע דקירה בצומת תפוח.