השר אלי כהן ביקר בבית אל: "מרגש אותי לראות את ההתפתחות של היישוב"

שר החוץ, אלי כהן, ביקר במועצה המקומית בית אל ונועד עם ראש המועצה, שי אלון, כחלק מחגיגות 45 שנה ליישוב: "מרגש אותי לראות את המקום שהיה חולות ושיחים הופך לפאר של בנייה והתיישבות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/06/23 14:42 כו בסיון התשפג

השר אלי כהן ביקר בבית אל: "מרגש אותי לראות את ההתפתחות של היישוב"
צילום: דוברות משרד החוץ

שר החוץ, אלי כהן, ביקר הבוקר (ה') במועצה המקומית בית אל ונועד עם ראש המועצה, שי אלון בלשכתו. במהלך הביקור קבע השר מזוזה בלשכת ראש המועצה כחלק מחנוכת מבנה המועצה החדש לרגל חגיגות 45 שנים להקמת היישוב.

השר קיבל סקירה נרחבת על תכניות היישוב העתידיות בכלל התחומים, בהם: החינוך, התשתיות ובנייה, התעשייה, התרבות והמורשת. ראש המועצה הציג לשר את מוסדות החינוך ואת התוכנית להקמת בית ספר חדשני במועצה והרחבת המוסדות הקיימים. כמו כן, השניים דנו בפרויקט הדגל בתחום הבנייה, להעתקת חטמ"ר בנימין והתנעת פרויקט בנייה של כ-350 יח"ד ועוד כ-2,000 מ"ר לשטחי מסחר במקום.  ראש המועצה הציג לשר את העסקים והמיזמים במועצה, בתי הקפה והמאפיות וכן את אתרי המורשת במקום והפעילות הנרחבת סביבם. בסוף הביקור כתב שר החוץ ברכה בספר המבקרים של המועצה.

"מרגש אותי לראות את המקום שהיה חולות ושיחים הופך לפאר של בנייה והתיישבות"

שר החוץ אלי כהן הביע את שמחתו בביקורו בבית אל. "אני שמח בכל ביקור לראות את ההתפתחות המדהימה של היישוב בית אל בתשתיות, במבני הציבור, במוסדות החינוך, באתרי המורשת ובשכונה החדשה, התפתחות שקורית הודות לראש המעוצה המצוין שי אלון. הגענו עם בשורה חשובה: בית אל נכנסת לפרויקט 'שגרירים צעירים' של משרד החוץ ואני יודע שהחינוך זה אחד הדברים החשובים לראש המעוצה. אני שמח שגם בני ובנות הנוער המוכשרים של בית אל ייכנסו לתוכנית ההסברה של משרד החוץ וירכשו כלים בדיפלומטיה ציבורית. מרגש אותי לראות את המקום שהיה חולות ושיחים הופך לפאר של בנייה והתיישבות. תמיד אהיה לימין תושבי בית אל."

צילום: דוברות משרד החוץ

ראש המועצה המקומית בית אל, שי אלון, בירך את השר על הגעתו. "לשר החוץ של מדינת ישראל, שמוביל את מדיניות החוץ ביד רמה, יש מקום קבוע בלב של בית אל. הוא פוקד את בית אל כל כמה חודשים כדי לראות במה אפשר לעזור לתושבים, מה עוד אפשר לעשות לטובת בירת בנימין ולהתיישבות בארץ ישראל וביהודה ושומרון. השר החוץ מוביל בניהול ההתיישבות בישראל ותודה לו על כך".