שבת ראשונה ביישוב: אחרי הסדרת חומש, באביתר לא מוותרים

לראשונה מאז עזבו את הישוב: עשרות משפחות אביתר העבירו את השבת האחרונה בתוך הישוב. המשפחות דורשות ממשלת ישראל לעמוד בהתחייבות ולחזור במידי לאביתר

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/06/23 08:39 כג בסיון התשפג

שבת ראשונה ביישוב: אחרי הסדרת חומש, באביתר לא מוותרים
המשפחות שערכו את השבת באביתר, צילום: תנועת נחלה

משפחות אביתר ציינו את שבת ארץ ישראל שנחגגה ברחבי יהודה ושומרון על ידי תנועת נחלה בנקודות רבות, גם באביתר. המשפחות הגיעו לישוב ביום שישי בצהריים, התארגנו ושכנו בבתים שהשאירו טרם עזיבתם, והעבירו במקום את השבת.

המשפחות שמחו על כך שיכלו לקיים את השבת בישוב ודרשו מהממשלה לעמוד בהתחייבותה ולאפשר למשפחות להתגורר בישוב במידי. כמו כן, משפחות אביתר מתארגנות בימים אלו לתפילת ראש חודש גדולה ביום שני הבא בהשתתפות הרב שמואל אליהו וציבור גדול.

היה מרגש להעביר את השבת עם משפחות הישוב

תחיה חיים ממשפחות אביתר וממארגני השבת, סיפרה: "היה מרגש להעביר את השבת עם משפחות הישוב באביתר. השבת הזו היא חלק מפעילות התיישבותית אינטנסיבית שמשפחות אביתר פועלות וממשיכות לפעול לקראת החזרה למקום", לדבריה: "אנו מצפים כי הממשלה תאפשר לנו בקרוב להתגורר באביתר וחגוג עם הציבור הגדול את חזרתנו למקום"

צבי אלימלך שרבף יו"ר תנועת נחלה וממשפחות אביתר אמר לפני כניסת השבת: "אנחנו מצפים ודורשים מהממשלה להחזיר אותנו לאביתר. ממשלת ישראל צריכה לאזור את האומץ ולהגיד מול העולם, 'טובה הארץ מאוד מאוד'".