תחת אש: נלכד שוטר פלשתיני שתכנן להתנקש בראש המועצה הסרוג

במבצע לילי שנערך בטולכרם, נעצר עלאא קואטו - שוטר פלשתיני שתכנן להתנקש בראש מועצת שומרון ולבצע פיגועי ירי בכבישי המועצה | דגן: "האיומים הללו רק מחזקים אותי"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 07/06/23 18:45 יח בסיון התשפג

תחת אש: נלכד שוטר פלשתיני שתכנן להתנקש בראש המועצה הסרוג
יוסי דגן, צילום: דוד וויל עבור מועצה אזורית שומרון

בפעילות סיירת צנחנים, ימ"ר ש"י וחטיבת מנשה, נעצר ונלכד בטול כרם, השוטר הפלשתיני עלאא קואטו, שהתכוון להתנקש בראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן. במקביל, נמשכת האבטחה הכבדה על דגן עקב קריאת ארגון טרור מן השבוע שעבר להתנקש בחייו.

הסתתר ביריחו בסיוע המשטרה הפלשתינית

במהלך המבצע פתחו מחבלים בירי על רכבי הלוחמים ואף השליכו לעברם מטעני חבלה. קואטו הודה בחקירה כי תכנן להתנקש בראש מועצת שומרון וכן לבצע פיגועי ירי בצירים. קואטו מבוקש כבר מזה כארבעה חודשים על איומים וכוונה להתנקש בחיי ראש מועצת שומרון.

לפני מספר חודשים פשטו כוחות הביטחון על בית משפחתו של קואטו, אולם הוא לא נתפס. מאז, במשך תקופה, הסתתר ביריחו, ככל הנראה במתקן של המשטרה הפלשתינית ובסיוע הרשות פלשתינית. משהרגיש כי הטבעת מתהדקת עליו, הוא עבר להסתתר בטול כרם.

דגן הודה לכוחות הביטחון, ואמר: "אני לא שונה מאף אזרח אחר -  מי שביקש לפגוע בי מבקש לפגוע בכל אזרחי מדינת ישראל ובכל מקום ברחבי המדינה. אנחנו יהודים מאמינים, לעולם לא נחשוש ולעולם לא נירתע. האיומים הללו רק מחזקים אותי לבנות את השומרון, וארץ ישראל עוד יותר".

"יוסי דגן, אתה תשרף למוות"

נזכיר כי בשבוע שעבר, ארגון הטרור "כוחות הגליל - זאבים בודדים", ארגון המקושר החיזבאללה, הוציא פרסומים מאיימים ברשתות בשפה הערבית, בהם נשבעו כי ירצחו את דגן וקראו להתנקש בחייו. באיום שפורסם מתייחס הארגון להספד שנשא דגן בהלווייתו של נרצח הפיגוע מאיר תמרי הי"ד, בו אמר כי "גם אם נצטרך ללעוס את הסלעים ניאחז בשומרון".

האיומים על יוסי דגן |

האיומים על יוסי דגן | צילום: צילום מסך טלגרם

בעקבות כך פרסם ארגון הטרור סרטון ובו נאמר: "יוסי דגן, אתה נשבע לאכול סלעים. נשבעים שאתה תמות כמו שימות חזירים - הו חזיר של שבת - מותך קרוב בשומרון". בסרטון מופיעה תמונה של ראשו של דגן על רקע אקדח המכוון לראשו עם המלל: "יוסי דגן, אתה תשרף למוות חזיר שבת, הדייט (התאריך) שלך בקרוב מאוד".