משרד החינוך אישר: יתאפשרו סיורי תלמידים בחומש

יממה לאחר שהישיבה בחומש הוקמה מחדש ולאור השינוי בחקיקה, משרד החינוך הודיע כי הוא מאשר לקיים סיורים של תלמידים ותנועות נוער בחומש: "בכוונת המשרד לאפשר לקיים סיורים בחומש כפי שמתקיימים בשאר אזורי יהודה ושומרון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/05/23 09:01 י בסיון התשפג

משרד החינוך אישר: יתאפשרו סיורי תלמידים בחומש
חומש, ארכיון , צילום: Hillel Maeir/Flash90

בעקבות ביטול חוק ההתנתקות משרד החינוך מתכנן סיורי תלמידים בחומש: לאחר שאתמול הוקמה מחדשה הישיבה בחומש - על אדמות מדינה ובתמיכת הממשלה, במשרד החינוך אומרים כי "לאור שינוי החקיקה בכוונתנו לאפשר לקיים סיורים בחומש כפי שמתקיימים כיום בשאר יו"ש". 

משרד החינוך מתכוון לקיים בעתיד סיורים לתלמידים ולחניכי תנועות נוער ליישוב חומש, זאת לאחר שראש מועצת שומרון, יוסי דגן, העלה את הנושא בסיור של שר החינוך בשומרון לפני כשבועיים, עד עתה התנגד משרד החינוך לנושא. דגן טען בדיון כי מדובר בשטח C, וכי גם לפני ביטול חוק ההתנתקות ובוודאי לאחריו, כל זמן שצה"ל מאשר,  אין סיבה ואין סמכות למשרד החינוך לא לאשר טיולים לחומש. לאחר שבוטל חוק ההתנתקות קיבל שר החינוך נייר עמדה בנושא ממועצה אזורית שומרון והנחה לקיים דיון בנושא. 

משרד החינוך מתכנן סיורי תלמידים בחומש

משרד החינוך מתכנן סיורי תלמידים בחומש צילום: קרדיט: רועי חדי

"לאור שינוי החקיקה בכוונת משרד החינוך לאפשר לקיים סיורים בחומש"

כמו כן, על פי פרסום הבוקר ב"ישראל היום" תנועת הנוער "אריאל" ביקשה לאחרונה להוציא טיול לאזור חומש, אך לא קיבלה לכך אישור ממשרד החינוך. אלא שכאמור משרד החינוך השיב לתנועת אריאל כי לא התקבלו הנחיות של צה"ל בנושא ועל כן אין באפשרותם לאשר סיורים של תלמידים וחניכים לחומש. לאחר שהופנתה למשרד החינוך שאילתה בנושא השיב משרד החינוך כי כוונתם לקדם סיורים שכאלו בעתיד. 

בתשובת המשרד נאמר: "לאור שינוי החקיקה בכוונת משרד החינוך לאפשר לקיים סיורים בחומש כפי שמתקיימים כיום בשאר אזורי יהודה ושומרון". לדבריהם, "כלל טיולי משרד החינוך ברחבי הארץ, וביהודה ושומרון בפרט, מותנים בהנחיות המשטרה והצבא, וזאת על מנת לאפשר מעטפת אבטחה מתאימה. משרד החינוך ממתין להנחיות צה"ל בנושא ויפעל בהתאם", אמרו במשרד.

ישיבת חומש הוקמה מחדש

נזכיר כי חודש לאחר שעבר חוק לביטול חוק ההתנתקות בצפון השומרון, אתמול, במבצע חשאי לאורך הלילה תלמידי ישיבת חומש מיקמו את הישיבה במקומה הקבוע באדמות המדינה. זאת בעקבות הנחיית שר הביטחון גלנט לאלוף פיקוד מרכז, יהודה פוקס, לחתום על צו מיוחד לאבטוח צפון השומרון. הקמת הישיבה מטרים ספורים ממיקומה הקודם, על אדמות מדינה, מאפשרת לעקוף את העתירה שהוגשה לבג"ץ על כך שהישיבה ממוקמת באדמות לא חוקיות.