בעקבות ביטול חוק ההתנתקות: כתב האישום נגד ראש ישיבת חומש בוטל

המדינה חוזרת בה מכל כתבי האישום של העולים לחומש, בניהם כתב האישום כנגד ראש ישיבת חומש, הרב אלישמע כהן ותלמידים בישיבה וזאת בשל ביטול חוק ההתנתקות בכנסת

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/04/23 08:27 כח בניסן התשפג

בעקבות ביטול חוק ההתנתקות: כתב האישום נגד ראש ישיבת חומש בוטל
הרב אלישמע כהן, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בית המשפט השלום בפתח תקווה, הורה השבוע, לבקשת תביעות ש"י על ביטול שורת כתבי אישום שהוגשו נגד ראש ישיבת חומש, הרב אלישמע כהן, רבנים בישיבה וכנגד מספר תלמידים נוספים בישיבה באשמת מעבר על חוק ההתנתקות, וזאת בעקבות חקיקת ביטול חוק ההתנתקות לפני כחודש בכנסת. התיקים יסגרו מחוסר אשמה פלילית.

כתבי האישום הוגשו בשנים האחרונות ע"י שלוחת תביעות שומרון שלוחת אריאל, וייחסה לתלמידים ולרבנים כניסה ליישוב חומש, עבירה על חוק ההתנתקות - "כניסה/ שהייה בשטח מוגבל ללא היתר עבירה לפי סעיף 27 (א)(1) לחוק יישום תכנית ההתנתקות התשס"ה - 2005". כאמור, בעקבות ביטול החוק הוסר האיסור על שהיית יהודים בחומש ועל כן בוטלו כתבי האישום.

חומש, ארכיון

חומש, ארכיון צילום: Hillel Maeir/Flash90

יוסי דגן: "כתב האישום שהוגש נגד תלמידי ישיבת חומש לא היה צריך להיות מוגש מלכתחילה"

ראש מועצת שומרון יוסי דגן ברך על סגירת התיקים. "כתב האישום שהוגש נגד תלמידי ישיבת חומש לא היה צריך להיות מוגש מלכתחילה. אין דבר יותר ערכי ומסורי מאשר לעבור על החוק הגזעני שמפלה ואוסר על יהודים להיות באזור בארץ ישראל.  הגשת כתבי האישום הם תופסת של פשע על פשע ואני מברך על ההחלטה לבטל אותם. אנחנו נמשיך לפעול ולא נשקוט עד שחומש ושא-נור יהיו יישובי קבע מן המניין של המועצה האזורית שומרון, ואני שמח שגם התביעה וגם בית המשפט מבינים שלהיות במקומות האלו זה כבר לא עברה על החוק, אלא תיקון של עוול נוראי שאנחנו מתקנים בימים אלו".

סטרוק בחומש

סטרוק בחומש צילום: ישיבת חומש

עו"ד משה פולסקי מארגון חוננו המייצג את תלמידי ורבני ישיבת חומש מסר בתגובה: "אני מברך את תלמידי ישיבת חומש ורבניה, שבמשך שנים רבות לא ויתרו, וחרף התנכלויות חוזרות ונשנות של הרשויות, משטרת ישראל, בהנחיית הפרקליטות ובאמצעות שלוחת התביעות, ביקשו לפגוע בישיבה שפעלה בחומש, בה תלמידים רבים מסרו את נפשם על לימוד התורה ועל ישוב ארץ ישראל בתנאים קשים ביותר".

שמואל וונדי מנכ"ל ישיבת חומש מסר: "אנו שמחים שמדינת ישראל התחילה את תיקון חטא הגירוש בביטול חוק ההתנתקות. ברוך ה' זכינו לשמוע על ביטול כתבי האישום למי שקיים את מצוות ישיבת הארץ בחומש תובב"א. יחד עם שמחת ביטול חוק ההתנתקות, אנחנו עוד מצפים בקרוב להסדרת הישיבה, נמשיך להרים את הדגל בחומש עד להסדרת הישיבה ובניין חומש בפועל".