הזוכה בפרס קרן שלם לשנת 2023 - יוסי דגן ראש מועצת שומרון

בטקס שערכה קרן שלם, הוענק פרס יוקרתי ליוסי דגן על הובלת שילוב אנשים עם מוגבלות בשומרון. דגן: "חברה נמדדת, לפני הדברים הגדולים והנוצצים, בסיוע שהיא מעניקה עבור אלו הזקוקים לו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/03/23 13:35 ח בניסן התשפג

הזוכה בפרס קרן שלם לשנת 2023 - יוסי דגן ראש מועצת שומרון
ראש מועצת שומרון יוסי דגן ומנכלית קרן שלם עם תעודת הזכייה, צילום: מועצה אזורית שומרון

זכיה יוקרתית: מבין 55 ראשי רשויות בישראל נבחר ראש מועצת שומרון יוסי דגן לזוכה ב'פרס קרן שלם' היוקרתי על הובלת שילוב אנשים עם מוגבלות בשומרון.  מנכ"לית הקרן ריבה מוסקל: "יוסי דגן נבחר על היוזמה, התמיכה, הרצון והתפיסה החברתית שלכולם מגיע". השומרון הפך מודל לחיקוי ברמה הארצית" יוסי דגן: "חברה נמדדת בסיוע שהיא מעניקה עבור אלו הזקוקים לה - זה הכוח של השומרון".

"התפיסה החברתית והמקצועית שלכולם מגיע"

"פיתוח שירותים במועצות אזוריות הוא תמיד אתגר" אמרה ריבה מוסקל מנכ"לית קרן שלם, בטקס הענקת הפרס: "הריחוק והפיזור הגיאוגרפי מהווה אתגר, אבל המועצה האזורית שומרון בראשותו של יוסי דגן ומנהלת הרווחה סיגל טובי השכילו בתבונה וברגישות לבנות מערכת שירותים ומענים לילדים ובוגרים עם מוגבלויות".

מוסקל מזכירה גם את מערכת תמיכה לבני משפחות בשומרון שלדבריה, "משקיעים בהעשרה ובקירוב לבבות ושינוי עמדות בקרב האוכלוסייה הכללית". השופטים בחרו בראש מועצת שומרון יוסי דגן כזוכה בפרס, על התמיכה שלו, היוזמה, הרצון והתפיסה החברתית והמקצועית שלכולם מגיע ולאנשים עם מוגבלויות מהגיל הרך ועד גיל 20 מגיע לא פחות ואפילו יותר".

יוסי דגן

יוסי דגן, פרס יוקרתי צילום: ללא

הפרוייקטים שהוקמו במועצה אזורית שומרון

ב-4 השנים האחרונות הקימה מועצה אזורית שומרון 2 גני תקשורת, 2 גני שיקום, בית ספר חינוך מיוחד, מתכננת הקמת מרכז יום סיעודי טיפולי לבוגרים, מרכז למשפחה שנותן מעטפת גם למשפחות עצמן כולל סבים ואחים, הקימה דירות לאנשים מיוחדים בלב הישובים, פרוייקט ייחודי נוסף בשומרון הוא הקמת תנועת הנוער "ליבי" שבמסגרתה מאות בני נוער מתנדבים בעבודה משותפת ומשלבים בני נוער עם צרכים מיוחדים.

בטקס קבלת הפרס בחר דגן להעלות איתו לבמה קבוצה מיוחדת של בני נוער עם צרכים מיוחדים, להקת "די ג'יי השומרונים של המועצה לצרכים מיוחדים. דגן הודה לקרן שלם ולהורים על השותפות ואמר: בשנים האחרונות הגדרנו את הטיפול והסיוע בילדי הצרכים המיוחדים כיעד שאנחנו רוצים שהמועצה תוביל בה. 

אחת הקרנות החשובות בארץ לקידום אנשים עם מוגבלות

בטקס בו השתתפו 500 בני אדם מהנהגות הישובים בשומרון אמר דגן: "חברה נמדדת, לפני הדברים הגדולים והנוצצים, בסיוע שהיא מעניקה עבור אלו הזקוקים לו, הדבר המרגש הוא שההורים של המשפחות המיוחדות בחרו שלא להתעסק בצרכים שלהם עצמם אלא שהם חשבו על הכלל - וזה הכוח של השומרון. יחד אנחנו מובילים את המהפכה הזו".

קרן שלם היא אחת הקרנות החשובות בארץ לקידום אנשים עם מוגבלות. הקרן עוסקת במתן סיוע מקיף בתחום פיתוח שירותים לאדם עם מוגבלות שכלית התפתחותית ברשויות המקומיות, כבר 40 שנה. מידי שנה מעניקה הקרן פרסים, וזהו הפרס היוקרתי ביותר בתחום.