תגובת ראש המועצה לפיגוע: הקים לשכה בלב הכפר חווארה

אחרי פיגוע שלישי בכפר חווארה והידרדרות המצב הבטחוני בשומרון מגיב יו"ר מועצת שומרון יוסי דגן ומציב את לשכתו בלב הכפר הערבי. דגן: "לא נקבל הפקרה של התושבים שלנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/03/23 13:42 ד בניסן התשפג

תגובת ראש המועצה לפיגוע: הקים לשכה בלב הכפר חווארה
ראש המועצה דגן בלשכתבו בחווארה, צילום: ללא

גל טרור בשומרון: לאחר עוד פיגוע ירי בחווארה, מגיב ראש מועצת שומרון ובצעד חריג העביר היום (א') את לשכתו למרכז הכפר חווארה. "אם לא יהיה בטחון לתושבים שלי" אמר דגן, "אני אשב כאן בחווארה. מרקם החיים של האוייב לא יבוא לפני חיי האזרחים". גם חבר הכנסת צבי סוכות הגיע למקום.

דגן דורש צעדים של הממשלה למיגור הטרור: "דורש להחזיר את המחסומים הביטחוניים ולא לזמן קצר, לסגור החנויות המחפות על המחבלים, איסוף הנשקים מהכפרים ופירוק תשתית הטרור של הרשות הפלסטינית הרצחנית - לא יפקירו את דם תושבינו".

"לא נקבל הפקרה של התושבים שלנו"

לדברי דגן: "מידי יום ישנם ניסיונות לרצוח את תושבי השומרון ואזרחים ישראלים נוספים שנוסעים כאן בכבישים. כביש חווארה הפך למרחץ דמים ומחבלים לאור יום מנסים לרצוח ורוצחים כאן תושבים. זה מצב בלתי נסבל שאדם יוצא מביתו ולא יודע אם ישוב בערב. אנחנו לא נקבל את המצב הזה, אנחנו לא נקבל הפקרה של התושבים שלנו כאן בשומרון ובכל מקום אחר ולצערי חוסר השינוי שהממשלה מובילה מתחיל להרגיש כמו הפקרה".

ראש המועצה דגן בלשכתבו בחווארה

ראש המועצה דגן בלשכתבו בחווארה צילום: ללא

שלושה פיגועי ירי באותו מקום בחודש אחד בחווארה, הביאו הבוקר את ראש מועצת שומרון יוסי דגן,  כצעד מחאה להציב את לשכתו בחווארה. יוסי דגן: " אם לא יהיה בטחון לתושבים שלי, אני אשב כאן בחווארה. מרקם החיים של האוייב לא יבוא לפני חיי האזרחים. דורש להחזיר את המחסומים הביטחוניים ולא לזמן קצר, לסגור החנויות המחפות על המחבלים, איסוף הנשקים מהכפרים ופירוק תשתית הטרור של הרשות הפלסטינית הרצחנית - לא יפקירו את דם תושבינו"

"חייבים מבצע צבאי רחב היקף"

יו"ר יצהר גולן אבגי, שהגיע עם דגן לכפר חווארה אמר: "דרישת בטחון התושבים מהמערכת מהמערכת הבטחונית והממשלה היא הדבר הכי לגיטימי. לא רוצים להגיע למצב בו שוב אנו צריכים לבשר למשפחה שאיבדנו מישהו. שילדים קטנים יחששו בצדק להירצח בדרך לבית הספר ולרופא השיניים. חייבים מבצע צבאי רחב היקף לאיסוף נשק, הצבת המחסומים סביב שכם. סגירת החנויות בחווארה ולאפשר ציר סטרילי בחווארה לתושבי גב ההר. זו הממשלה שעבדנו קשה מאוד שתיבחר ומגיע לנו לכל הפחות הזכות לחיות בביטחון".