אמיר אוחנה הגיע לאירוע נטיעות ביישוב חילוני בבנימין

ביישוב נעלה בבנימין התקיים אירוע נטיעות בהשתתפות יו"ר הכנסת, מנכ"ל הכנסת, ראש המועצה ישראל גנץ ויו"ר החטיבה להתיישבות. "כל מי שקורא את ההיסטוריה של עם ישראל ימצא אותה ביהודה ושומרון, ובפרט בבנימין"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/02/23 15:42 יד בשבט התשפג

אמיר אוחנה הגיע לאירוע נטיעות ביישוב חילוני בבנימין
אמיר אוחנה בנטיעות בנעלה, צילום: דני שם טוב | דוברות הכנסת

יושב ראש אמיר אוחנה הכנסת השתתף באירוע ט"ו בשבט של היישוב נעלה במועצת בנימין. הנטיעות התקיימו בבית הספר היסודי "לביא" בישוב נעלה בבנימין, המונה כ-400 תלמידים. בטקס הנטיעות הרשמי של יו"ר הכנסת השתתף ראש המועצה ישראל גנץ.

"יש מסורת עתיקת שנים של נטיעת עצים בט"ו בשבט", כך אמר אוחנה בטקס, "בחרתי לפתוח מסורת זו כאן כי אני מאמין שהשורשים של עם ישראל, כמו השורשים של העץ, חיוניים לעתיד שלנו. כל מי שקורא את ההיסטוריה של עם ישראל ימצא אותה ביהודה ושומרון, ובפרט בבנימין. החיבור למקורות והעמקת שורשנו בארץ האבות חשובה מאוד". 

אמיר אוחנה וישראל גנץ בנטיעות בנעלה

אמיר אוחנה וישראל גנץ בנטיעות בנעלה צילום: דני שם טוב | דוברות הכנסת

"כשיש מי שמנסה להדגיש את הקרע בין האחים ובין חלקי העם חשוב שנזכור את השורשים שלנו"

ראש המועצה גנץ בירך את יו"ר הכנסת על שבחר לערוך את טקס הנטיעות בנעלה והוסיף כי ט"ו בשבט מסמל את היותנו נטועים בארץ הזאת, "דווקא בזמן הזה כשיש מי שמנסה להדגיש את הקרע בין האחים ובין חלקי העם חשוב שנזכור את השורשים שלנו – שורשי העם היהודי שלעולם לא יקרעו וימשיכו להעמיק באדמה ובלב כל העם" גנץ הודה ליו"ר הכנסת על המחויבות שלו "לתמוך ולחזק את ההתיישבות, לנטוע ולהעמיק שורשים בלב הארץ". 

באירוע השתתפו בנוסף לאוחנה וגנץ גם יו"ר החטיבה להתיישבות, ישי מרלינג, מנכ"ל הכנסת צ'יקו אדרי, סגן ראש מועצת בנימין שמריהו אירגס, אנשי אגף החינוך במועצת בנימין והנהגת היישוב נעלה. גם יו"ר החטיבה להתיישבות, ישי מרלינג נשא דברים: "ההתיישבות במדינת ישראל היא סלע קיומנו. בבואו לביקור במועצה אזורית מטה בנימין, מראה יו״ר הכנסת, חברי אמיר אוחנה את החשיבות שהוא רואה בהעמקת שורשים במקום שבו הכל התחיל. תודה לראש המועצה ישראל גנץ על האירוח המרגש".