הממשלה אישרה הקמת אגף ייעודי להתיישבות הצעירה במשרדו של וסרלאוף

הממשלה אישרה הקמת אגף ייעודי להתיישבות הצעירה במשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי | השר וסרלאוף: "מדובר על מהפכה שתזניק את פעילות המשרד. לא יקרה שבמשמרת שלנו אין תשתיות מסודרות לתושבים שקופאים מקור"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 05/02/23 15:23 יד בשבט התשפג

הממשלה אישרה הקמת אגף ייעודי להתיישבות הצעירה במשרדו של וסרלאוף
וסרלאוף , צילום: Flash90

המשרד של השר יצחק וסרלאוף מתרחב. ממשלת ישראל אישרה היום (א') את שינוי שם המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל ל"משרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי". במסגרת החלטת הממשלה, שטחי הפעולה של המשרד יהיו בנגב, בגליל ובמטרופולינים שבהם, בערים מעורבות, בהתיישבות הצעירה, ביישובים מאוימים ובשכונות בהן קיים שיעור גבוה של מסתננים כהגדרתם בחוק למניעת הסתננות.

משרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי יפעל לקידום פרויקטים מחוללי שינוי ומנועי צמיחה בנגב ובגליל, לעידוד הגירה חיובית וחיזוק הצמיחה הדמוגרפית. כמו כן, המשרד יפעל לקידום אוכלוסיית הצעירים ושיפור איכות חייהם של האזרחים הוותיקים, זאת לצד, העצמת הערים המעורבות, הגדלת תחושת הביטחון האישי וחיזוק חיי הקהילה. לשיקום, פיתוח וקידום אזורים בעלי שיעור מסתננים גבוה ולסיוע לישובים מאוימים ברמות האיום הגבוהות ביותר, קידום פעולות הסדרה, חיבור, חידוש ושיפור מרכיבי בטחון, מבני ציבור ותשתיות חיוניות בהתיישבות הצעירה.

כחלק מכך, משרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי יקבל את שטחי הפעולה של המשרד לשוויון חברתי וסמכויות השר לשוויון חברתי בכל הקשור לרשות הצעירים ואגף בכיר אזרחים ותיקים. כמו כן, משרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי יקבל ממשרד החקלאות ופיתוח הכפר את הרשות לתכנון ופיתוח החקלאות, ההתיישבות והכפר ויקים תחתיה אגף להתיישבות צעירה שיפעל בתיאום עם הגופים המוסמכים ובהתאם לדין החל באזור. בנוסף, תוקם במשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי מנהלת לפיתוח מטרופולין באר שבע, שתוקם מבלי לפגוע בסמכויות משרד הבינוי והשיכון או לשנות את אחריותם של משרד ראש הממשלה ומשרד הביטחון בנוגע למהלך הלאומי של העתקת מחנות צה"ל לנגב. 

"לא יקרה שבמשמרת שלנו אין תשתיות מסודרות לתושבים שקופאים מקור"

יצחק וסרלאוף שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, אמר היום לאחר האישור בממשלה כי "מדובר על מהפכה שתזניק את פעילות המשרד". עוד הוא אמר כי "החלטת הממשלה נותנת לנו כלים משמעותיים לשנות את המצב בנגב ובגליל מפריפריה לאזורים חזקים העומדים בפני עצמם".

וסרלאוף אמר כי יפעל להסדרת ההתיישבות הצעירה ולהקמת התשתיות הראויות למתיישבים. לדבריו, "לא יקרה שבמשמרת שלנו אין תשתיות, מים וחשמל בצורה מסודרת לתושבים שקופאים מקור בימות החורף, בעוד שביישובי הפזורה הבלתי חוקיים המים זורמים ויש חשמל לכמה פחונים".

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן