פרסום ראשון כאב ראש לסמוטריץ' ובן גביר: באביתר מתכננים עלייה המונית לישוב

בתנועת נחלה מתכננים להעלות אלפי אזרחים לאביתר בליל הסדר הקרוב וכבר נערכים לאירוחם | זאת על רקע ההסכמים הקואליציוניים בהם התחייבו שרי הממשלה כי הישיבה תוקם לאלתר

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 22/01/23 17:08 כט בטבת התשפג

כאב ראש לסמוטריץ' ובן גביר: באביתר מתכננים עלייה המונית לישוב
אביתר, צילום: Flash90

בדרך לעוד משבר קואליציוני? בתנועת נחלה מתכננים להעלות בפסח הקרוב אלפי אזרחים לחגוג את ליל הסדר ביישוב אביתר. אחד הגורמים המתכוננים לעליה אומר לחדשות כיפה כי "בהסכמים הקואלציוניים כתוב 'הממשלה תקיים את מתווה אביתר לאלתר' וההכרזה כבר מוכנה, מיד עם ההכרזה הישיבה עולה, הציפייה שלנו היא שעד ליל הסדר הישיבה עוד תוסדר".

הפינוי במאחז "אור חיים" ביום שישי האחרון:


 

נזכיר כי שרי הימין התחייבו להסדרה של המקום ובסעיף 125 בהסכמים הקואליציוניים נכתב: "משרדי הממשלה הנוגעים בדבר יקדמו לאלתר את מימוש "מתווה אביתר" שנקבע על ידי הממשלה ה-36" אם כן נראה כי העלייה חזרה ליישוב אכן תקרה בקרוב. החזרה המתוכננת, מתבססת על הסיכומים אליה הגיעה הממשלה הקודמת בתחילת כהונתה. במסגרת הסיכומים, פונה היישוב ולמתיישבים הובטח כי אחר בחינת הקרקע, תוחזר הישיבה למקום.

מתכוננים לאלפי אנשים, אביתר

מתכוננים לאלפי אנשים, אביתר צילום: ללא

מתכוננים לאלפי אנשים

בהודעה שנשלחה באחת הקבוצות הנוגעות לעלייה לקרקע ובהכנות לאירוע האלפים בפסח, מחפשים המארגנים קייטרינג ל-1500 - 2000 אנשים. כך נכתב בהודעה: "ערב טוב, כחלק מהכנות לליל הסדר באביתר, מחפשים קייטרינג עבור 1500-2000 מנות (כשרות מהודרת בלבד)" לצורך העניין גם נפתח מייל מיוחד שדרכו מאורגנים כל ענייני ליל הסדר באביתר.

בתנועת נחלה מגיבים לפרסום ואומרים: "סעיף העליה לאביתר קיים בהסכמים הקואליציוניים של כל מפלגות הקואליציה. הכניסה של הישיבה והמשפחות לאביתר תהיה בעזרת ה' כבר בחודש הקרוב, בעזרת ה' אנחנו מתכננים ליל סדר גדול באביתר לחיזוק הישיבה והמשפחות".

סעיף 125, חזרה לאביתר

סעיף 125, חזרה לאביתר צילום: צילום מסך

ההחלטה לעלות למקום מגיעה אחרי שורה של פינויים של גבעות ביהודה ושומרון שבוצעו על ידי ממשלת הימין, אירוע שהגיע לשיאו עם פינוי גבעת אורך חיים שהוקמה לזכר הרב דרוקמן, שפינויה הביא למשבר קואליציוני

הפינוי והמתווה עם תושבי אביתר

כזכור, בתחילת כהונתה של הממשלה הקודמת, כשנפתלי בנט היה ראש הממשלה, הגיעה הממשלה לסיכומים עם אנשי אביתר והשומרון על פינוי היישוב היישוב עד לבירור מעמד הקרקע כאשר מבני היישוב יישארו על מקומם.

אביתר

אביתר צילום: Sraya Diamant/Flash90

בסעיף 6 להסכם בין הממשלה למתיישבים סוכם כי ביישוב תישאר גם נוכחות אזרחית בדמות ישיבה ולצורך כך יעשה שימוש בצו מיוחד. דניאלה וייס, ממקימות היישוב, אמרה אז לאחר סיכום המתווה: "קיבלנו את ההחלטה הנכונה לעם ישראל וארץ ישראל. העוצמות של תושבי אביתר מקרינות על האווירה הציונית".