אולי גם אתם תיהנו: מיליונים יחולקו ל-32 יישובים בשומרון

החברה לפיתוח השומרון סיימה את השנה ברווח כלכלי, ותסבסד עשרות פרויקטים למען הקהילה ברחבי המועצה. ראש המועצה יוסי דגן: "התיישבות זה גם כוח כלכלי, חשיבה עסקית נכונה מחזקת את השומרון"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 22/01/23 19:00 כט בטבת התשפג

אולי גם אתם תיהנו: מיליונים יחולקו ל-32 יישובים בשומרון
הישוב רבבה | , צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

שנת 2022 הגיעה לסיומה ואיתה גם פרסום הנתונים הכלכליים של כלל החברות הפרטיות והציבוריות. בחברה לפיתוח השומרון דיווחו על סיום שנה קלנדרית עם עודף תקציבי המאפשר לה לסבסד פרויקטים בעלי תקציב מיוחד. בחברה הודיעו כי יעניקו דיבידנדים עבור פרויקטים למען הקהילה ברחבי המועצה האזורית שומרון הכוללת מועדונים, גנים ופארקים לרווחת הילדים והנוער של השומרון.

החברה המרכזית לפיתוח השומרון הינה חברה פרטית בבעלותם של יישובים בתחום מועצה אזורית שומרון. החברה שמה לה למטרה לדאוג לרווחת יישובי ותושבי השומרון, בכל התחומים בתחבורה, בכלכלה, בחינוך, בתעשייה ובפיתוח. החברה יחד עם ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, הגיעו להחלטה לחלק את הרווחים בין יישובי השומרון שהם למעשה בעלי המניות בחברה. 

32 ישובי השומרון ייהנו מסבסוד עשרות פרויקטים מיוחדים לקהילה במיליוני שקלים כאמור מרווחי החברה הכלכלית לפיתוח השומרון שחלק מישובי השומרון הם בעלי המניות בחברה. 

צילום: דוברות שומרון

"שיתוף פעולה מדהים עם ישובי השומרון"

ראש המועצה האזורית יוסי דגן ברך ואמר כי התיישבות היא גם כוח כלכלי. "כדי שההתיישבות תצליח צריך התנהלות עסקית וכלכלית נבונה. לחברה לפיתוח השומרון יש חשיבה עסקית נכונה המאפשרת לחזק השומרון ומימוש החזון הציוני".

רובי טלמן, מנכ"ל החברה לפיתוח שומרון: "החברה לפיתוח שומרון מממשת את תפקידה ומעניקה לתושבים את מה שמגיע להם. היכולת שלנו לחלק בחזרה ולהחזיר רווחים ליישובי השומרון הוא סימן ליציבות מקצועית ואיתנות כלכלית של החברה".

יו"ר החברה לפיתוח שומרון, אליסף פרשן, הוסיף: "אנו שמחים על ההישגים הנפלאים אליהם הגענו בחברה לפיתוח השומרון. כל זה מתאפשר הודות לשיתוף פעולה מדהים עם יישובי השומרון שהולכים איתנו יד ביד"