למרות איומי הטרור הערבי: אלפים הדליקו נר רביעי בקבר יוסף

אלפי יהודים התפללו בקבר יוסף בשכם, בהם מח"ט שומרון שמעון סיסו וסגן ראש מועצה אזורית שומרון, דוידי בן ציון: "אתם המכבים של דורנו, תמשיכו את הרוח הזו"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 22/12/22 07:54 כח בכסלו התשפג

למרות איומי הטרור הערבי: אלפים הדליקו נר רביעי בקבר יוסף
הלדקת נר רביעי בקבר יוסף, צילום: מועצת שומרון

אלפי בני אדם נכנסו הלילה (ד') לקבר יוסף שבשכם, והדליקו נר רביעי של חנוכה. מדובר באחת מהכניסות הגדולות והמרכזיות במהלך השנה. את קבוצת הנכנסים הוביל מח"ט שומרון אלוף משנה שמעון סיסו שהדליק את הנר הרביעי, יחד עם סגן ראש מועצה אזורית שומרון, דוידי בן ציון. 

דוידי בן ציון ברך את הנוכחים ואת כוחות הביטחון: "בשם תושבי השומרון אני רוצה להודות לכם, מפקד חטיבת שומרון וחייליך, שבזכותכם אנחנו ישנים טוב בלילה וחיים פה בביטחון. אתם המכבים של דורנו, תמשיכו את הרוח הזו, והשם עוז לעמו ייתן, השם יברך את עמו בשלום".

שכם, הלילה |

קבר יוסף, הלילה | צילום: מועצת שומרון

"נאלצים להיכנס לכאן כגנבים בלילה"

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, אמר הבוקר: "כניסת הדלקת נר חנוכה היא אחת מהכניסות המרכזיות של השנה לקבר יוסף, ומשמח לראות את הביקוש העצום של האנשים שהגיעו ורצו להגיע ולהשתתף בכניסה הזאת. בכל כניסה וכניסה אנחנו מגלים עד כמה עם ישראל מחובר לשורשיו וחשוב לו לבוא ולפקוד את אחד המקומות שהכי מסמלים את אחיזתנו בשומרון ובארץ ישראל בכלל. אך עם זאת, לדאבוננו, גם לאור התעוררות הגדולה אנחנו עדיין נאלצים להיכנס לכאן כגנבים בלילה ולא כבעלי הבית והשטח".

"הגיע הזמן להביא לתיקון בצורה מלאה. אני קורא לממשלת ישראל המתהווה ולשר הביטחון המיועד להחזיר את השליטה המלאה את בקבר יוסף, שדגל ישראל יתנוסס מעל המתחם, וישיבת 'עוד יוסף חי' תחזור ללמוד במקום בדרך קבע".

הכניסה התקיימה כחלק מהכניסות הקבועות אותן מקיימת מועצה אזורית שומרון בליווי חיילי צה"ל ובסיוע מתנדבי מנהלת קבר יוסף והמקומות הקדושים של המועצה האזורית שומרון.