"יוצאים למאבק, לא נוותר": פעילי ימין ניסו לפרוץ לאביתר ונחסמו

שנה חלפה מאז שהסתיים הסקר שהוכיח שאפשר לשוב לאביתר, ובשל העובדה שהממשלה לא מקיימת את התחייבותה להחזרת התושבים, פעילי ימים ניסו לפרוץ למוצב הצבאי שבמקום | דניאלה וייס: "הוצאנו משם 53 משפחות, הגיע הזמן להקים במקום ישוב"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 27/10/22 20:24 ב בחשון התשפג

"יוצאים למאבק, לא נוותר": פעילי ימין ניסו לפרוץ לאביתר ונחסמו
אביתר, צילום: Sraya Diamant/Flash90

יותר משנה חלפה מאז ניתנה ההבטחה מצד ממשלת ישראל לשוב לאביתר, הבטחה שהובילה לפינויים מרצון של כ-50 המשפחות שהתגוררו ביישוב אביתר שבשומרון. שנה חלפה מאז שהסתיים הסקר שהוכיח שאפשר לחזור למקום באופן מידי, ובכל זאת הממשלה לא מקיימת את התחייבותה והמקום ממשיך להוות מוצב צבאי בלבד. היום (ה') משפחות הישוב יחד עם מובילי המאבק לחזרה לאביתר ניסו לפרוץ חזרה ליישוב ונחסמו על ידי כוחות מג"ב.

מנהיגי המאבק

מנהיגי המאבק צילום: מטה המאבק לחזרה לאביתר

הבוקר ניסו תלמידי הישיבה המיועדת להיכנס לישוב, משפחות גרעין אביתר יחד עם מובילי המאבק: ראש מועצת שומרון יוסי דגן, יו"ר תנועת נחלה, דניאלה וויס, צבי אלימלך שרבף, יו"ר תנועת אמונים ומועמד מפלגת הציונות הדתית צבי סוכות, במחאה על אי קיום ההסכם שנחתם מול שר הביטחון גנץ. הללו נחסמו עי כוחות מג"ב.

צפו בפעילים עולים לאביתר:

"שר הביטחון בני גנץ התחייב לרב דרוקמן שעם השלמת הסקר הישיבה תעלה לאביתר"

ראש מועצת שומרון יוסי דגן מסר: "הגענו לכאן היום במלאות שנה בדיוק להשלמת סקר הקרקע אליו התחייבה הממשלה לא רק למשפחות אביתר ולא רק למועצה האזורית שומרון ולתנועת נחלה. 
שר הביטחון בני גנץ התחייב לרב דרוקמן ולרב לבנון למועצה אזורית שומרון ולתנועת נחלה שעם השלמת הסקר הישיבה תעלה לאביתר. היום מלאה שנה להשלמת הסקר. אנחנו לא נוותר".

"אין שום הגיון להשאיר את המקום הזה חס וחלילה חשוף"

אתמול (ד'), הגיעו מנהיגי המאבק - יו"ר תנועת נחלה דניאלה וייס וצבי אלימלך שרבף, יחד עם ראש מועצת שומרון יוסי דגן ורב השומרון הרב אליקים לבנון, לביתו של זקן רבני הציונות הדתית הרב חיים דרוקמן, וסיכמו: "יוצאים למאבק על אביתר".

הרב דרוקמן שקיבל את ההבטחה משר הביטחון בני גנץ אמר היום בביתו דברים קשים: "כאן קיבלנו הבטחה, ביחס לאביתר, עוד לפני שנה, ועד עכשיו היא לא מקוימת, הבטחות צריך לקיים. זהו א"ב של אדם. שהוא אמין, ומקיים הבטחות ולזה אנחנו מצפים גם עכשיו".

דניאלה וייס באביתר

דניאלה וייס עם נערות באביתר | צילום: Sraya Diamant/Flash90

דניאלה וייס הזכירה כי בפגישה שהתקיימה עם גנץ, בה השתתפו הרב לבנון, שרבף ודגן, עלה נושא המיקום האסטרטגי של הישוב אביתר. "נקודה כאילו שולית בלשכת שר הביטחון", אמרה וייס. "שר הביטחון אמר שהוא יודע שהמקום בעל חשיבות אסטרטגית ראשונה במעלה, אין שום הגיון להשאיר את המקום הזה חס וחלילה חשוף. תודה לאל יש שם צבא, אבל אנחנו הוצאנו משם 53 משפחות, הגיע הזמן להקים במקום ישוב לתפארת".

יוסי דגן אמר: "אנחנו מלאי אכזבה. אנחנו מרגישים מרומים. יצא מסמך, חתום על ידי מזכיר הממשלה. בעצה אחת עם ראש הממשלה, שר הביטחון והיועץ המשפטי לממשלה, אנחנו עמדנו בחלק שלנו, בכאב גדול, וכל המשפחות ירדו, היה סקר כבר לפני שנה, אנחנו נמצאים עכשיו שנה אחרי שהסקר הסתיים, בשנה הזו מושכים אותנו כל שבוע עוד ועוד. שר הביטחון אמר לרב דרוקמן ולרב לבנון ולנו שמחויבים להסכם, זה לא קרה. אנחנו נצא לרחובות ונלחם על הצדק".

יאיר לפיד לכיפה: "מתנגד להקמת אביתר"