בחירות 2022

ארגון השמאל ישלח משקיפות לקלפיות ביו"ש: "להגן על העתיד של הילדים שלנו"

ארגון "אימהות נגד אלימות" ישלח מתנדבות מטעמו שיגיעו לעשרות קלפיות ברחבי יהודה ושומרון: "בבחירות האלה אנחנו שם בהתנחלויות כדי למנוע זיופים" | ככל הנראה מדובר בתגובה להחלטה של עוצמה יהודית להציב פעילי ימין ביישובים ערביים

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 19/10/22 07:41 כד בתשרי התשפג

ארגון השמאל ישלח משקיפות לקלפיות ביו"ש: "להגן על העתיד של הילדים שלנו"
קלפי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

על רקע הסקרים הלא מחמיאים למפלגות הערביות והפחד במגזר ששלוש המפלגות לא יעברו את אחוז החסימה, בימין חוששים מזיופים בקלפיות המגזר. ב"ישראל היום" פורסם בשבוע שעבר כי בעוצמה יהודית מקימים מטה מיוחד של כמה עשרות פעילי ימין שיוצבו בכמה עשרות קלפיות מרכזיות בישובים הערביים. ארגון השמאל הקיצוני "אימהות נגד אלימות" משיבות בצעד משלו.

בארגון מתכוונים להציב משקיפות בעשרות קלפיות ביישובים ביהודה ושומרון, כדי למנוע זיופים, כך לטענת הארגון, כפי שפורסם הבוקר (ד') ב"ישראל היום". אמש נערך מפגש זום של "משמר הבחירות האזרחי", במטרה לגייס מתנדבות שיגיעו לקלפיות ביהודה ושומרון ויעקבו אחר הנעשה בהם. מדובר ככל הנראה במעין תגובת נגד לצעד של עוצמה יהודית. 

"בבחירות האלה אנחנו שם בהתנחלויות כדי למנוע זיופים"

בהודעה שהפיצו בארגון לפעילות, נכתב: "כל זוג עיניים שווה אלפי קולות. עשרות קלפיות בהתנחלויות נמצאות ללא השגחה. בבחירות האלה אנחנו נהיה שם כדי להשגיח ולמנוע זיופים בבחירות".

בהודעת תפוצה במייל נכתב: "האימהות יוצאות לקלפיות שזקוקות להשגחה בהתנחלויות. הילדים שלנו צריכים אותנו, ומי אם לא אנחנו נשמור על העתיד שלהם. בבחירות האלה אנחנו שם בהתנחלויות כדי למנוע זיופים ולהשגיח על התנהלות תקינה וישרה של כל קלפי, שבה נתייצב כדי להגן ולשמור על העתיד של הילדים שלנו".

שי גליק, מנכ"ל "בצלמו", מסר: "אני בטוח שאותם אנשי שמאל שיגיעו להתנחלויות יתקבלו בזרועות פתוחות. תושבי יו"ש הם אנשים נורמטיביים, שומרי חוק ואזרחים נאמנים למדינה לא פחות מהם. אני בטוח שרבים מהם יהפכו בעקבות הביקור לתומכי מפעל ההתנחלויות ויחזרו למקום לבקר באופן קבוע".