יוסי דגן: "תשובתנו לגל הטרור היא פשוטה - בניין ארץ ישראל"

אלפי בני אדם ואנשי ציבור הגיעו היום לתחנת הרכבת סבסטיה, סמל ההתיישבות. סמוטריץ: "שואבים מכאן כוחות להמשיך את המסירות". בני קצובר: "מי היה מאמין, מ-4 ישובים עלינו ל 250 ישובים. בזכותכם השמחה מכופלת" 

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/10/22 18:27 טז בתשרי התשפג

יוסי דגן: "תשובתנו לגל הטרור היא פשוטה - בניין ארץ ישראל"
צילום: דוד וויל עבור מועצה אזורית שומרון

מעל 10,000 בני אדם, הגיעו היום לעצרת ענק בתחנת הרכבת סבסטיה שבשומרון. זאת כחלק מצעדת השומרון אותה חידשה השנה מועצה אזורית שומרון. בעצרת השתתפו אישי ציבור וראשי גוש אמונים בהם: ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, יו"ר רשימת "הציונות הדתית" ח"כ בצלאל סמוטריץ'. ראשי גוש אמונים ניר קצובר ודניאלה וויס, ועוד. 

הצעדה התקיימה כחלק ממסורת מתחדשת של המועצה האזורית שומרון, להחזיר את צעדות גוש אמונים. עם אלפי צועדים ולהרים את הרוח הלאומית.  הצעדה יצאה משבי שומרון ועברה בנופים הבראשיתיים אל תחנת הרכבת סבסטיה. שם התקיימה עצרת מרכזית, הופעות, הרקדה והפעלות לילדים.

"תשובתנו אזרחי מדינת ישראל לגל הטרור היא פשוטה - בניין ארץ ישראל"

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן אמר להמונים: "אל מול הרוח התבוסתנית שנושבת מהממשלה עם ישראל חזק, לפני שהחלה הצעדה היום אירע פיגוע קשה, שלושה קילומטר ממקום הצעדה. הממשלה הזו לא עושה את החובה שלה, מפקירה את הביטחון, לא מחזירה את המחסומים, לא אוספת את הנשק ולא עושה פעולה צבאית כנגד הרשות הפלשתינית. תשובתנו לגל הטרור היא פשוטה - בניין ארץ ישראל".

על הצעדה אמר דגן: "אנחנו מחדשים היום את המסורת של גוש אמונים, של צעדת השומרון של בני קצובר והרב פליקס ודניאלה וויס והרב חנן פורת והרב לוינגר וכל אותם הגיבורים והגיבורות שחלקם נמצאים איתנו ומהרוח החלוצית הזו הדור הצעיר המשפחות, הילדים והדורות שבדרך נשבעים כאן בתחנת הרכבת בסבסטיה אמונים לארץ ישראל האהובה שלנו".

בני קצובר מראשי גוש אמונים וממקימי השומרון: "אתם יכולים לנחש שבשבילי השמחה כפולה ומכופלת בזכותכם, אני אומר רק דבר אחד, הדגל שהרב לוינגר תמיד היה מניף הוא היה מגדיר אותו - לרומם את רוח העם. הוא היה אומר אם נרומם את רוח העם הכל יבוא בעקבותיו. אני אתן לכם את המאזן שהיה עושה לנו הרב צבי יהודה, הוא תמיד היה אומר: 'אתם תראו שהכל יפרח מארץ ישראל'. דיברתי פה מקודם עם איזה קבוצה אמרתי להם תעשו מאזן – אנחנו התחלנו את הסיפור של סבסטיה עוד בחברון, היו ארבעה ישובים בלבד, אז בכל יהודה 1,000 תושבים ובשומרון 0, מירושלים ועד עפולה 100 ק"מ עם 0 תושבים".

"לך תקים ישובים בשומרון, העולם כולו מתנגד מקיר לקיר, טרור ערבי, אין מים, אין חשמל, אין טלפונים, אין כבישים. עם אמונה גדולה הקמנו את גרעין אלון מורה, עלינו שמונה פעמים, שבעפעמים פינו אותנו, בפעם השמינית, נס חנוכה הושגה פשרה בחסות שמעון פרס ומאז כדור שלג ענק מתגלגל בגלל שהקו היה לרומם את רוח העם. מ-1,000 יהודים בתחילת המערכה יש היום חצי מיליון יהודים, מי היה מאמין. היו אז ארבעה ישובים, היום יש 150, 100 מאחזים, 50 חוות".