ראשי מועצת יש"ע החליטו: השבתת הרשויות לאחר יום כיפור

בעקבות ההסלמה הביטחונית באזור יהודה ושומרון ופיגועי הירי הרבים במרחב, הגיעו היום ראשי מועצת יש"ע למחות מול ביתו של שר הביטחון: "התעצמות האויב מתרחשת במקביל לכך ששר הביטחון מקפיא בנייה ולא מכנס את מת"ע"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 03/10/22 14:08 ח בתשרי התשפג

ראשי מועצת יש"ע החליטו: השבתת הרשויות לאחר יום כיפור
מול ביתו של שר הביטחון, היום, צילום: רפי בן חקון, מועצת יש״ע

עקב ההסלמה הביטחונית ופיגועי הירי הרבים, התייצבו הבוקר (ב׳) ראשי מועצת יש"ע לכינוס חירום מול ביתו של שר הביטחון בני גנץ בראש העין. בתום הדיון סיכמו ראשי המועצות על השבתת הרשויות ביום חמישי שאחרי יום כיפור. השבתת הרשויות תהיה ביהודה שומרון ובקעת הירדן. ראשי הרשויות והעובדים יגיעו להפגנה בשעה 11:00 בבוקר, מול בית שר הביטחון.

"לכתר את הכפרים ולסגור את הפוגעים בתוך הבתים שלהם"

שלמה נאמן, יו"ר מועצת יש"ע וראש מועצה אזורית גוש עציון, הסביר: "התכנסנו כאן ערב יום הכיפורים, כדי שהתקופה הזאת לא תהפוך לתקופת יום כיפור של הממשלה ושל מערכת הביטחון, שלא תהפוך לתקופה בה נהיה עדים לפיגועים וקשים, שלא יהיה מצב בו נתגלגל לפעולות מאולצות במקום שניקח יוזמה".

"הפעולה המידית הנדרשת זה לכתר את הכפרים ולסגור את הפוגעים בתוך הבתים שלהם. הם לא ינהלו חיים שגרתיים כשהילדים שלנו לא יכולים לנסוע לבית הספר. אבל יש עוד דבר, התעצמות האויב מתרחשת במקביל לכך ששר הביטחון מקפיא בנייה ולא מכנס את מת"ע", הוא הוסיף.

צילום: רפי בן חקון, מועצת יש״ע

"הזהרנו גם ששיחות עם אבו-מאזן יעצימו את הטרור"

ראש המועצה אזורית בנימין, ישראל גנץ אמר במחאה מול בית שר הביטחון: "אנחנו הראשונים לספוג את התהליכים המדיניים שהתנהלו כאן. ידענו שהכלה של פיגועי אבנים תוביל להתלקחות מסוכנת עוד יותר. הזהרנו גם ששיחות עם אבו-מאזן יעצימו את הטרור ויתנו מוטיבציה לפגוע בנו. התרענו שהחזרת 'המדינה הפלשתינית' לשיח הבינלאומי על ידנו יהיה כמו לשפוך דלק על מדורה בוערת".

ראש המועצה האזורית הר חברון, יוחאי דמרי, ציין כי אירועי הטרור המסלימים ביו"ש הסתיימו בנס ללא פגיעה בנפש. "עם זאת, כולנו מבינים שהמצב הזה לא יכול להימשך. יש לנו ביטחון מלא ביכולתם של צהל ושל כוחות הביטחון למנוע את הפיגוע הבא. דרישתנו מהמערך המדיני - מרוה״מ ומשר הביטחון היא שישנו פרדיגמה. צריך להבין שהמציאות משתנה ושיש להפעיל מדיניות שונה, לחזק את ההרתעה נגדה חבלים הפוטנציאליים".

יוסי דגן, ראש מועצה אזורית שומרון, הוסיף ואמר כי "הממשלה הזו מפקירה את ביטחון אזרחיה, גם ביהודה ושומרון וגם בשאר חלקי מדינת ישראל. אני אומר את זה בצער גדול אבל צריך להגיד את זה: אם היו 20 אירועים של פיגועי ירי ברחוב דיזינגוף בתל אביב כבר היה מבצע חומת מגן 2 בעיצומו, אבל כשיש פיגועים בעוטף עזה או ביו"ש זה כנראה עם רייטינג נמוך".

השתתפו במחאה: שלמה נאמן, ראש מועצת יש״ע וראש מועצה אזורית גוש עציון; יוסי דגן, ראש מועצה אזורית שומרון; ישראל גנץ, ראש מועצת בנימין; חננאל דורני, ראש מועצת קדומים, יוחאי דימרי, ראש מועצה אזורית הר חברון; אליהו ליבמן, ראש מועצת קרית ארבע; אבי רואה, ראש מועצת שער שומרון; יגאל להב, ראש מועצת קרני שומרון; יהודה אלבוים, ראש מועצת בית אריה; אליהו גפני, ראש מועצת עמנואל; אסף מינצר, ראש מועצת אלקנה ויגאל דילמוני, מנכ"ל מועצת יש"ע.