מנכ"ל מועצת יש"ע תוקף את לפיד: "האמירה הזאת היא רוח גבית לטרור"

יגאל דילמוני תקף בחריפות את החלטתו של לפיד להצהיר מעל בימת האו"ם על תמיכתו בהקמת מדינה פלשתינית: "בזמן שהשטח מתחיל לבעור, הוא לקח סופר טנקר עם דלק ושפך על המדורה של המחבלים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/09/22 13:36 כו באלול התשפב

מנכ"ל מועצת יש"ע תוקף את לפיד: "האמירה הזאת היא רוח גבית לטרור"
יגאל דילמוני, מנכ"ל מועצת יש"ע, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פגישותיו של ראש הממשלה יאיר לפיד עם המלך עבדאללה ונשיא טורקיה ארדואן היו רגעי השיא של טיסתו לעצרת המרכזית באו"ם. הערב (ה') יגיע גם תורו של לפיד לנאום בעצרת, ועל פי דבריהם של גורמים בסביבתו, הנושא הפלשתיני עתיד לעלות בנאומו: "בנאום ראש הממשלה ידבר על זה שמדינת ישראל צריכה ללכת לפיתרון שתי המדינות". בעקבות דבריו, מנכ"ל מועצת יש"ע, יגאל דילמוני, התראיין לחדשות כיפה ותקף בחריפות את החלטתו של לפיד וטען כי האמירה הזאת תעשה נזק גדול לעתידה של מדינת ישראל.

האמירה הזאת מסכנת את ישראל, גם בלי שהוא עשה שום דבר

"יצא המרצע מן השק", קבע דילמוני, "ראש הממשלה הזמני, יאיר לפיד, מסכן את אזרחי מדינת ישראל באמירה הזאת. רק באמירה, גם בלי שהוא עשה שום דבר. רק ההודעה הזאת לתקשורת מסכנת את אזרחי מדינת ישראל. יש לנו היסטוריה באזור הזה, אנחנו מכירים ועברנו את ימי אוסלו, עברנו את ימי האינתיפאדה השנייה, עברנו את ימי הגירוש מגוש קטיף וצפון השומרון. המילים האלה הם רוח גבית לטרור, הם דלק למדורת הרצח של המחבלים שעומדים מולנו, לא משנה אם מהרשות הפלשתינית או מכל ארגון טרור אחר".

לפיד

לפיד צילום: Marc Israel Sellem/POOL

לקח סופר טנקר עם דלק ושפך על המדורה של המחבלים

עוד הוסיף ואמר כי "כשאתה נוטע בהם תקווה שאני עומד לברוח מכאן, הצרורות שהם ירו עלינו יהיו הרבה יותר חזקים, וכנראה ראש הממשלה הזמני לא מבין. כשאתה אומר: 'אני רוצה לקדם אג'נדה שהיא בריחה מיהודה ושומרון' - אתה מעודד את הרודפים אחריך לקום עליך ולהורגך. ההיסטוריה מוכיחה את זה כל הזמן. כל פעם שדיברו על ויתורים הטרור התגבר. אנחנו נמצאים בתקופה כזאת, רק היום התרחשו שני אירועי ירי שבנס נגמרו ללא נפגעים. אבל כשאתה אומר דבר כזה, בזמן שהשטח מתחיל לבעור, אתה לוקח סופר טנקר עם דלק ושופך על המדורה של המחבלים".

לטענת דילמוני, שני הצדדים צפויים לסבול בעתיד מההצהרה הזאת. "כשאתה מצהיר הצהרות שאין להן היתכנות בשטח, אין היתכנות מעשית להקמה של מדינה נוספת בין הירדן לים, אתה יוצר ציפייה שלא תתגשם, וכתוצאה מכך זה יתפוצץ לנו בפרצוף, באוטובוסים, ברחובות. אתה עושה נזק גם להם וגם לנו, הם יגבירו את הטרור, נצא לחומת מגן 2, ואנחנו ניכנס עם הטנקים לתוככי שכם, רמאללה וחברון, ואנחנו נכסח את הטרור ואת המחבלים, את התשתיות, והם יסבלו עשור כדי לשקם את התשתיות. זה נזק גדול, והוא עושה זה את בבמה המרכזית בעולם. אני לא מבין את תפיסת העולם לדבר על דברים שאין להם תוקף".

אבו מאזן בנאום באו"ם, ארכיון

אבו מאזן בנאום באו"ם, ארכיון צילום: Amir Levy/Flash90

האמירה הזאת נועדה לעשות רעידות אדמה בגוש השמאל על חשבון חיי תושבי מדינת ישראל

לדעתך, ההחלטה של לפיד נובעת מהעובדה שאנחנו נמצאים בתקופת בחירות?

"מעניין אותי איך השמאל מחלק את הקולות שלו. אם האמירה הזאת נועדה לעשות רעידות אדמה בגוש השמאל, על חשבון חיי תושבים ישראלים ביהודה ושומרון ואזרחי מדינת ישראל, זו סכנה מאוד גדולה כשראש ממשלה עושה דבר כזה. בגלל תככנות פוליטית, לשפוך דלק למדורת טרור, זו ממש סכנה. טוב מאוד שהוא עשה את זה, עכשיו ברור לנו לאן יוליך אותנו גוש השמאל, סכנה ברורה ומיידית. צריך להתרחק ולברוח מזה כמו אש".

עוד הוסיף ואמר כי "מי שפוסל או פוגם בערכים הבסיסים של הציונות, של עם ישראל, של השיבה לארץ, של האמונה שזאת הארץ שלנו, האמונה בחברון, בקבר יוסף, בבית אל, באמונה הבסיסית של אלפי שנות היסטוריה של ישראל – ההיסטוריה שלא תסלח לו. זה נזק שפוגע במורל, בעוצמה, בביטחון ובחסון הלאומי של ישראל. אתה חופר תחת יסודות הציונות באמירות האלה".

נתניהו באו"ם. צילום: Amir Levy/FLASH90

הסבירו לנו שזה רק תרגיל של נתניהו כדי לסבר את אזנם של פוליטיקאים ברחבי העולם 

גם ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, הצהיר לפני שש שנים מעל בימת האו"ם  כי הוא מוכן להגיע לפתרון שתי המדינות, האם יש הבדל ביניהם?

"כל ראש ממשלה שעשה את זה – עשה נזק גדול. אנחנו תקפנו גם את נתניהו כשהוא אמר זה. הסבירו לנו שזה רק תרגיל כדי לסבר את אזנם של פוליטיקאים ברחבי העולם – לא, זה אסור. זה אסור עקרונית, מוסרית, רעיונית, ביטחונית. אסור לדבר על משהו שאין זכות קיום ויכולת קיום".

עוד הוסיף ואמר כי "כשאהוד ברק היה שר ביטחון, תחת כהונת נתניהו, אמרו את המשפט: 'הר תמורת בושהר'. כדי שהאמריקאים יאפשרו את תקיפת הכור האטומי בבושהר שבאיראן, הם חשבו שצריך למכור את יצהר ולעשות ויתורים ביהודה ושומרון. אין אמירה יותר הזויה מהדבר הזה. אם אתה תוותר על יהודה ושומרון – איזה זכות מוסרית יש לך כדי להגן על תל אביב. הזכות על יהודה ושומרון היא שווה. ואם אתה חושב שתמכור חתיכה מארץ ישראל – אתה תעשה נזק, עיין ערך הסכמי אוסלו".

איך אתם תפעלו בעקבות ההצהרה הצפויה?

"אנחנו במוד של חז"ל: 'אשרי אדם יורה תמיד', אנחנו ישנים עם נעליים. אנחנו עוקבים אחרי ההצהרות האלה. אנחנו נבדוק מה בדיוק יכול לקרות מהדברים האלה. יש לנו פגישות עם הצמרת הפיקודית של צה"ל. אנחנו מעריכים את ההתקפיות של חיילי צה"ל. אנחנו נגן ונשמור על חיי תושבינו ואנחנו נדחף שזה יקרה ונאבק בכל מי שינסה לפגוע בנו. יש לנו כיווני פעולה, אנחנו גוף ותיק וחזק ובבוא העת אתם תראו את הפעילות שלנו בעניין. אנחנו לא ניתן בכלל להגיע לסיטואציה הזאת, אנחנו לא נחכה שהיא תגיע ואז נאבק בה. אנחנו נאבק שהסיטואציה הזאת בכלל לא תבוא".