כמחאה על מצוקת הפקקים: ראש המועצה ישן ליד ביתו של גנץ

במסגרת המאבק נגד הפקקים מהם סובלים תושבי מועצת בנימין, ישן הלילה ישראל גנץ סמוך לביתו של שר הביטחון בראש העין: "כל עוד תושבי וילדי המועצה במצור - מקומי כאן" |יוסי דגן יעביר את לשכתו מול ביתו של גנץ

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/09/22 08:24 כה באלול התשפב

כמחאה על מצוקת הפקקים: ראש המועצה ישן ליד ביתו של גנץ
צילום: דוברות בנימין

אתמול (ג') הוקם אוהל מול ביתו של שר הביטחון בני גנץ בראש העין במחאה על מצב הפקקים בבנימין, בגוש עציון ובהר חברון וביתר המעברים המרכזיים ביהודה ושומרון. ראש המועצה ישראל גנץ שמוביל בשבועות האחרונים פעולות רחבות בנושא ישן הלילה במאהל במסגרת הדרישה מהשר בני גנץ לקדם פתרונות שיקלו על העומס. יחד איתו באהל ישן סגן ראש המועצה רפול אנגל.

בצילום שהעלה מסר ראש המועצה ישראל גנץ: "השעה אחת בלילה ואני נערך כאן לשינה. את מצוקת הפקקים יכול שר הביטחון לפתור ולפחות להקל בהחלטות שבסמכותו. כל עוד תושבים לא יכולים לצאת לעבודה, ילדים לא יכולים להגיע לבתי הספר ותושבי בנימין במצור, מקומי כאן".

צילום: דוברות בנימין

יוסי דגן: ההתנהלות הזו היא זלזול מוחלט בתושבים ביהודה ושומרון

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן הודיע כי יעביר הבוקר את לשכתו אל מול ביתו של שר הבטחון בני גנץ ויפגין שם יחד עם ראשי הרשויות מיו"ש שלמה נאמן, ישראל גנץ ויוחאי דמרי, זאת במחאה על בעיית הפקקים הגוברת בשומרון ובכל יהודה ושומרון.

ראשי המועצות מוחים על המצב הבלתי נסבל לדבריהם במעברים שגורם לפקקי ענק בלתי סבירים ביציאה מהיישובים לאזור המרכז ולירושלים. הגדלת מכסת הפועלים הפלשתינים שעובדים בתחומי הקו הירוק העמיסה על המעברים וזהו אחד הגורמים הבולטים לפקקים הגדולים בבקרים כאשר משרד הביטחון לא העמיד מענה משלים לעומס. 

קורא לממשלת אחדות. יוסי דגן

יוסי דגן צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש המועצה האזורית שומרון מסר: "ההתנהלות הזו היא זלזול מוחלט בתושבים ביהודה ושומרון, לא יכול להיות שעשרות אלפי נהגים עומדים בוקר בוקר במשך שעות במחסומים, זאת בנוסף לפקקים בהם ייתקלו בכל מקרה בהמשך בדרכם למרכז הארץ, ואת הנושא הזה רשות המעברים כבר המליצה לתקן. כל מה שעומד בינינו לבין חיים סבירים הוא חתימת ותקצוב משרד הבטחון. אני מכבד מאוד את שר הבטחון, ואני יודע שהוא יכול לפתור את הנושא,  אני קורא לו בכבוד גדול אבל גם בכאב גדול , לסיים את הסאגה הזו, לא נהיה אזרחים סוג ד' במדינה".