בפעם השניה בתוך שבוע: כוחות הביטחון הרסו את רמת מגרון

ארבעה ימים חלפו מאז ההרס הקודם ברמת מגרון, והבוקר כוחות משטרה פשטו בשנית על הגבעה והחריבו את בתי שלוש המשפחות המתגוררות בגבעה והספיקו להקים את ביתן מחדש | בגבעות טוענים: "בני גנץ עושה על המתיישבים את קמפיין הבחירות"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 15/08/22 08:21 יח באב התשפב

בפעם השניה בתוך שבוע: כוחות הביטחון הרסו את רמת מגרון
הכוחות מתארגנים להרס נוסף, צילום: ללא

מאות שוטרים ופקחי מנהל אזרחי פשטו לפנות בוקר (ב') סמוך לשעה 04:00 על גבעת רמת מגרון שבבנימין, והחלו בכיתור בתי המקום לקראת הריסתם. כעבור כמה דקות נכנסו כוחות מג"ב לבתי שלוש המשפחות המתגוררות בגבעה והספיקו לבנות את ביתן מחדש, השליכו אותן החוצה והחריבו את הבתים. בסוף השבוע שעבר נהרסו הבית בפעם הראשונה.

בגבעה בה קיים בנוסף למשפחות גם גרעין בחורים שעוסק בפיתוח המקום, טענו כי גם בהרס הזה ננקטה אלימות קשה מצד השוטרים, שהתנפלו על התושבים ואף החרימו להם את מכשירי הטלפון בעזרתם תיעדו את האירוע. "אחד המפקדים צעק 'פלאפונים', ותוך רגע אחד עשרות שוטרים התנפלו עלינו וחטפו את הפלאפונים מהידיים", סיפר אחד התושבים.

כבר בתחילת השבוע הגיע אל תושבי הגבעות מידע, לפיו בכוונת מערכת הביטחון וגורמים בממשלה לבצע בשבוע הקרוב מסע הרס נוסף בהתיישבות - ברמת מגרון ובמקומות אחרים. הבוקר החשש התגשם.

ההרס השני ברמת מגרון:

קמפיין הבחירות של גנץ?

"בני גנץ החליט ככל הנראה לעשות על גב ההתיישבות את קמפיין הבחירות שלו", אמרו הבוקר ברמת מגרון, "ובשביל לקושש עוד כמה קולות הוא לא בוחל באף כלי: מסעות הרס מקיפים בהתיישבות, גירוש משפחות מביתן באישון ליל ושיסוי שוטרים אלימים באזרחים חלוצים ששומרים על אדמות העם היהודי".

"איננו מתכוונים לעזוב ולהרים ידיים ולו לרגע מהמפעל הציוני לישוב הארץ עליו אנו נאבקים מזה שנים, וכל ניסיון כזה או אחר של גורם שמאל להתנכל להתיישבות דינו להיכשל לבסוף ולהיכנס לספרי ההיסטוריה כעוד אחד מהצוררים שהתנכלו לעם ישראל במרוצת הדורות".

בגבעה קראו הבוקר למחנה הימין: "הצטרפו אלינו למערכה ותנו לנו גב בשעה זו. זה לא מלחמה על הבית שלנו, אלא על עתיד השטחים הפתוחים ביהודה ושומרון - האם יהפכו לישובים פורחים או חלילה למדינה פלשתינית".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן