"פרצו לנו לחדר שינה": פינוי אלים ברמת מגרון

כוחות של המשטרה ושל המנהל אזרחי פשטו הלילה על גבעת רמת מגרון בבנימין והרסו במקום את בתיהם של שלושה משפחות | בן גביר: "ממשלת השמאל הקיצונית ממשיכה לנהוג בגזענות ואפליה כלפי יישובים יהודים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/08/22 08:32 יד באב התשפב

"פרצו לנו לחדר שינה": פינוי אלים ברמת מגרון
צילום: חופשי

כוחות גדולים של משטרה והמנהל אזרחי פשטו הלילה על גבעת רמת מגרון בבנימין והרסו במקום את בתיהם של שלושת משפחות הגבעה ומבנים נוספים. על פי עדות של התושבים, הכוחות פרצו לבתים והחרימו את מכשירי הפלאפון של המשפחות ללא כל סיבה. אחד מבעלי המשפחות דרש לקבל את מכשיר הפלאפון בחזרה ואויים במעצר. נערים אחרים המתגוררים בגבעה הוכו בידי השוטרים, ואחד מהם נפצע בפניו ונזקק לטיפול רפואי בשטח.

צילום: חופשי

נועה ירד, תושבת הגבעה, שהייתה עדה לפינוי סיפרה על החוויה האלימה: "התעוררנו בשעה 4 לפנות בוקר מדפיקות פראיות על הדלת. עוד לפני שהספקנו לברר מי זה, פרצו עשרות שוטרים לבית, נכנסו לחדר שינה והודיעו לנו שאנחנו צריכים לעזוב מיד את המקום. אפילו להתלבש ולהתארגן בפרטיות לא נתנו לנו".

עצוב ומכעיס לראות איך מדינת ישראל נלחמת ביהודים חלוצים

עוד הוסיפה ואמרה כי "אחרי 3 דקות זרקו אותנו החוצה מהבית ביחד עם התינוקת, בלי שאפשרו לנו לקחת בשבילה בגדים או חפצים אחרים בנימוק שמותר לקחת רק 'חפצים יקרי ערך'. את בעלי ריתקו בכוח לרכב, והרסו את הבית לחתיכות כשבתוכו חלק מהציוד שלנו. זאת חוויה מטלטלת וקשה. ועצוב ומכעיס לראות איך מדינת ישראל נלחמת ביהודים חלוצים שהלכו ליישב את הארץ ולהיאבק מול ההשתלטות הערבית".

צילום: חופשי

ברמת מגרון נמסר בתגובה להרס: "זהו בוקר קשה ועצוב למדינת ישראל. שוב גנץ, לפיד סער מגלים נחישות ואכזריות כלפי ההתיישבות היהודית, שעה שברחבי יהודה ושומרון תכנית פיאד הערבית להקמת מדינה פלסטינית קורמת עור וגידים ללא הפרעה. אבל יש לנו משהו להגיד לכם שרי הממשלה: איננו מתכוונים ולו לרגע להתייאש ולהרים ידיים, ובכוונתנו להמשיך להיאחז בגבעה עד להפיכתה לישוב קבע מבוסס ופורח".

בן גביר: הניסיונות לפגוע בהתיישבות מוכיחים עד כמה הממשלה מנותקת והורסת את המדינה מבפנים

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה לפשיטת מאות שוטרים ופקחי מנהל אזרחי על גבעת רמת מגרון בבנימין: "ממשלת השמאל הקיצונית גנץ, לפיד, שקד ממשיכה לנהוג בגזענות ואפליה כלפי יישובים יהודים באטימות וחוסר צדק.  הניסיונות לפגוע בהתיישבות עד הרגע האחרון ולא לנקוט במדיניות אכיפה בשטח כלפי הבנייה הבלתי חוקית בנגב, בפזורה ובשטחי יו"ש מוכיחים עד כמה הממשלה מנותקת והורסת את המדינה מבפנים". 

ח"כ בן גביר הוסיף: "בעזרת השם נקים ממשלת ימין מלא מלא ונדאג להתיישבות היהודית בכל שטחי ארץ ישראל".