לאחר לחץ המתיישבים: פונה מאחז פלשתיני בלתי חוקי בשומרון

מאחז פלסטיני לא חוקי שהוקם סמוך לכביש 5 בשומרון פונה בעקבות לחץ מצד תושבי יישובי מערב שומרון ותנועת רגבים | יוסי דגן: "אסור להסתפק בכך. יש לחסל את הבנייה הבלתי חוקית הערבית בשטחי יו"ש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/08/22 17:18 יד באב התשפב

לאחר לחץ המתיישבים: פונה מאחז פלשתיני בלתי חוקי בשומרון
צילום: מועצה אזורית שומרון

מאחז פלשתיני בלתי חוקי, שהוקם בסוף שנת 2021 בתחומי המועצה האזורית שומרון בפאתי הכפר ברוקין פונה היום (ה') לאחר מאבק ממושך מצד המועצה האזורית שומרון, תושבי יישובי מערב שומרון ותנועת "רגבים". במהלך השנה האחרונה נוספו מבנים נוספים והמאחז התרחב תוך השתלטות על המרחב וקרבה משמעותית לכביש 5 חוצה שומרון, עורק תנועה מרכזי ביהודה ושומרון. 

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן בירך על הפינוי והשינויים בשטח ואמר: "אסור להסתפק בכך. יש לחסל את הבנייה הבלתי חוקית הערבית בכל האזור ובכל שטחי C. לצערנו אנחנו עדים בשנים האחרונות לעלייה הולכת וגוברת של השתלטות על שטחי C של ה'רשות הפלסטינית' הרצחנית בסיוע האיחוד האירופי ותוך אוזלת יד כמעט מוחלטת של רשויות החוק בישראל" דגן הוסיף ואמר כי: "מדובר באיבוד שטחי מולדת וסכנה בטחונית שיהפוך לבכייה לדורות". 

צילום: מועצה אזורית שומרון

"המאחז מהווה אחוז מזערי מתוך אלפי מבנים לא חוקיים של פלסטינים ביהודה ושומרון"

בתנועת רגבים בירכו גם כן על הפינוי אך הוסיפו כי יש להעמיד לדין את העבריינים על מנת למנוע הקמה מחודשת של המאחז: "המאחז בברוקין מהווה אחוז מזערי מתוך אלפי מבנים לא חוקיים של פלסטינים ביהודה ושומרון, עם זאת, החשיבות של הפינוי היא הרבה מעבר לאותם מבנים שהוקמו שם בניגוד לחוק, היא אמירה של הרשויות בשמירה על קרקעות המדינה, יחד עם הבנת התרומה המשמעותית של תושבי היישובים הסמוכים שערניים למצב ושותפים לדרישה לאכוף את החוק. אנו מקווים לראות המשך אכיפה ביתר שאת, בדגש על מיקומים אסטרטגיים ביטחונית והתיישבותית."

ועדת הקרקעות של גוש מערבא מוסרת: "הרשות הפלסטינית עושה שימוש בבדואים, להשתלטות על עוד ועוד שטחים בשטחי c. הנסיון להקים אצלנו 'חאן אל אחמר' חדש ליד כביש 5 בשטח שלנו, לא הצליח בפעם הראשונה ואנו שמחים שגם הנסיון השני נכשל, אם כי המאבק בהשתלטות הפלסטינית במערב השומרון עוד רב".