דניאלה וייס קובעת: "אם לא תהיה התנהלות בעד ההתיישבות - הליכוד לא תזכה בבחירות"

יו"ר תנועת נחלה ולשעבר מזכ"לית גוש אמונים מתכוננת בימים אלה להקמת נקודות התיישבות חדשות, ואומרת: "חלק מהליכוד אולי רואה בזה תביעה חזקה וקשה מדי". בנוסף היא טוענת כי בליכוד פוחדים ללכת ראש בראש מול האמריקאים

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 10/07/22 09:29 יא בתמוז התשפב

דניאלה וייס קובעת: "אם לא תהיה התנהלות בעד ההתיישבות - הליכוד לא תזכה בבחירות"
דניאלה וייס באביתר, צילום: Sraya Diamant/Flash90

בחודשים האחרונים קמו כ-25 גרעיני התיישבות ברחבי הארץ כולל גרעין חדש בגליל המתכוננים לעלייה. בנוסף לגרעינים הוקמו גם כ-100 מטות פעולה. בכ"א תמוז נערכים לעלות ל-3 נקודות מרכזיות: יהודה, בנימין והשומרון. את הפעילות הזאת מרכזת דניאלה וייס, יו"ר תנועת נחלה ולשעבר מזכ"לית גוש אמונים. הבוקר (א') לקראת עליית נקודות התיישבות חדשות, התייחסה וייס למפלגת הליכוד ויחסה להתיישבות ביהודה ושומרון.

"אנחנו מדברים על הקמה של יישובים חדשים בעוד שבועיים, חלק מהליכוד אולי רואה בזה תביעה חזקה וקשה מדי", פתחה וייס ואמרה בראיון ב-103FM. "לצערי הרב, נתניהו והנהגת הליכוד נתונים לאובססיה הזו שאם האמריקאים מתנגדים להקמת יישובים חדשים, כי הם רוצים להשאיר אופציה למדינה פלשתינית - אז הליכוד לא יכול ללכת איתם ראש בראש".

וייס לא התעלמה מהלחץ האמיתי שמפעילים האמריקאים על מדינת ישראל בנוגע ליהודה ושומרון: "היה מופעל לחץ כבד מאוד על נתניהו ובנט בעניין. אני יודעת את זה מהמקורות הכי גבוהים". מנגד היא אמרה כי "אם לא תהיה התנהלות ברורה בעד ההתיישבות, הליכוד לא תזכה בבחירות". 

כרזה של תנועת נחלה לקראת עליה לקרקע של נקודות התיישבות חדשות

כרזה של תנועת נחלה לקראת עליה לקרקע של נקודות התיישבות חדשות

לפני מספר חודשים העבירה וייס מסר לנפתלי בנט, אז ראש הממשלה: "המסר שלנו פנימה והחוצה ברור: במיוחד בתקופה בה הערבים מנסים לבנות מדינה פלשתינית בפועל, אנחנו לא מוכנים להסתפק ביישובים הקיימים, ודורשים הקמה של יישובים חדשים ביהודה ושומרון".