חיזוק להתיישבות דניאלה וייס במסר לבנט: "אנחנו לא מוכנים להסתפק ביישובים הקיימים"

300 איש ונוער השתתפו בשבת לחיזוק גרעיני ההתיישבות ב-"אורי-עד", גבעה הסמוכה ליישוב קדומים, בקריאה לצאת ולהקים יישובים חדשים | יו"ר תנועת נחלה: "מרגש אותי לראות כל כך הרבה משפחות ונוער מכל הארץ מגיעים לפה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 16/10/21 22:17 י בחשון התשפב

דניאלה וייס במסר לבנט: "אנחנו לא מוכנים להסתפק ביישובים הקיימים"
גבעת "אורי עד", צילום: דוברות נחלה

לאחר מספר חודשים של סקר קרקע אישר באמצע השבוע המנהל האזרחי כי 60 דונמים מהשטח עליו יושב הישוב אביתר הם אדמות מדינה שניתן להקים עליהן יישוב. ההצלחה היחסית עם אביתר העניקה רוח גבית לתנועת נחלה שקיימה השבת אירוע חיזוק לגרעיני ההתיישבות. 300 בני אדם ערכו שבת בגבעת "אורי-עד" הסמוכה ליישוב קדומים שבשומרון, יחד עם אנשי התנועה וחברי גרעיני ההתיישבות, בקריאה לצאת למרחבים שמחוץ ליישובים הקיימים ולהקים יישובים נוספים.

יו"ר תנועת נחלה דניאלה וייס, מי שהחמיאה לראש הממשלה נפתלי בנט לאחר חתימת מתווה הפשרה של אביתר, השתתפה גם היא בשבת, ואמרה: "סיימנו עכשיו שבת מאוד שמחה. 'אין שמחה כישיבת ארץ ישראל', ממש רואים את זה בעיניים. מאוד מרגש אותי לראות כל כך הרבה משפחות ונוער מכל הארץ מגיעים לפה פשוט כדי להתחבר לארץ".

וייס הוסיפה מסר לראש הממשלה: "המסר שלנו פנימה והחוצה ברור: במיוחד בתקופה בה הערבים מנסים לבנות מדינה פלסטינית בפועל, אנחנו לא מוכנים להסתפק ביישובים הקיימים, ודורשים הקמה של יישובים חדשים ביהודה ושומרון. גרעין אורי עד קם כדי לחזק את הקשר למרחבים שמחוץ ליישובים, וכל הנוער הנפלא שהגיע לכאן עם אש יוקדת בחזה, לזה הוא מצפה".

ארבל זק, תושבת קדומים וחברה בגרעין אורי עד סיפרה: "הקמנו את הגרעין לפני שמונה חודשים, מתוך התעוררות ורצון גדול לבנות את הארץ, ולשמור על השטחים מפני השתלטות ערבית. הגרעין התחיל על ידי כמה מהנוער ביישוב ומספר משפחות, והמקום של אורי עד נבחר. היום ב"ה אחרי פעילויות ומפגשי חשיבה קיים שיח מבורך על רעיון אוריעד, והגרעין מונה כבר 35 משפחות ברמת פעילות שונה".

"כולם ביישוב כבר מכירים את הנקודה", המשיכה זק לספר, "סללנו שביל למקום, והגרעין מתכנן לפרוץ שבילי טיול למקומות נפלאים נוספים הסמוכים לנקודה, ובעזרת השם להקים במקום שכונה חדשה ליישוב קדומים במהרה ולהשאיר את השטח בידי עם ישראל".

יום שישי בגבעת "אורי עד" |

יום שישי בגבעת "אורי עד" | צילום: דוברות נחלה

אלישע יפין, מבני הנוער שארגנו את השבת סיפר: "התחלנו לעבוד על השבת בתחילת שבוע שעבר - אוכל, לוגיסטיקה, פרסום, תוכן, ומה לא. ברוך השם היתה שבת פצצה, גיבוש טוב עם חבר'ה חדשים. אבל הכי חשוב, הרבה זמן לא הרגשתי מחובר כל כך לארץ ישראל".

צילום: דוברות נחלה

 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן