איילת שקד החליטה: זה מי שיהיה יו"ר המועצה החדשה בשומרון

מינוי ראשון במועצה המקומית החדשה "שער השומרון": איילת שקד בחרה את אבי רואה ליושב ראש ראשון בארבעת השנים הקרובות על מנת להוביל את הקמתה | "מנהיג ציבור ערכי ומקצועי שמוביל תפקידי מפתח ביהודה ושומרון כבר שנים רבות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/05/22 17:31 א בסיון התשפב

איילת שקד החליטה: זה מי שיהיה יו"ר המועצה החדשה בשומרון
רואה. מינוי חדש, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מינוי ראשון: אבי רואה נבחר ליושב ראש למועצה המקומית החדשה "שער השומרון". שרת הפנים איילת שקד בחרה בו היום (ג'), לאחר ששימש בעבר כיו"ר מועצת בנימין לשעבר ויו"ר מועצת יש"ע. הוא מונה  ליו"ר הרשות המקומית החדשה 'שער השומרון' ל-4 השנים הקרובות על מנת להוביל את הקמתה.

שרת הפנים שקד בירכה: "אבי רואה הוא מנהיג ציבור ערכי ומקצועי שמוביל תפקידי מפתח ביהודה ושומרון כבר שנים רבות. הוא הקים וניהל יישובים ואין מתאים ממנו למשימה המורכבת הזו. אני סמוכה ובטוחה שוועדי היישובים שערי תקווה ועץ אפרים וכן מועצה אזורית שומרון יעזרו לאבי להוביל את המועצה החדשה לצמיחה ושגשוג. ושנזכה במהרה בימנו גם להפכה לעיר בישראל".

כזכור, לראשונה מזה 24 שנים הוקמה מועצה מקומית חדשה ביהודה ושומרון כאשר אלוף פיקוד מרכז, יהודה פוקס, חתם בתחילת החודש באישור שר הביטחון בני גנץ, על צו להקמת רשות מקומית חדשה בשומרון. המועצה החדשה מורכבת מהישובים עץ אפרים ושערי תקווה שהיו שייכים עד כה למועצה אזורית שומרון, זאת לאחר המלצת  וועדת הגבולות של משרד הפנים.

רואה מילא שורה של תפקידים ציבוריים, והאחרון שבהם הוא עוזר שר הביטחון לענייני התיישבות אותו סיים לפני כחצי שנה. מאז 2005 רואה נשוי להדסה אלמנתו של דרור וינברג הי"ד לאחר שאשתו נפטרה בתאונת דרכים.