המנהל האזרחי פינה מספר קרוואנים בצמוד לישוב ברוכין

כוחות משטרה ומנהל אזרחי פינו קרוואנים בסמוך לישוב ברוכין. יוסי דגן תקף בחריפות: "ממשלה שהורסת בבוגדנות כל קרוואן של יהודים בשטח שמעולם לא היה שייך לאף אדם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/05/22 14:56 א באייר התשפב

המנהל האזרחי פינה מספר קרוואנים בצמוד לישוב ברוכין
צילום: ירון פישר

כוחות משטרה ומנהל אזרחי הגיעו לפני זמן קצר (ב') לישוב ברוכין במערב השומרון והחלו בפינוי קרוואנים הסמוכים לישוב. כעת שלושה קרוואנים מפונים מהמקום. נציין כי בכל אזור גוש מערבא וואדי סוסי ישנם עשרות מבנים פלסטיניים בלתי חוקיים, אשר דיווחים עליהם הועברו בחודשים האחרונים למנהל האזרחי – אולם לא נעשתה כל אכיפה בנידון.

עשרות תושבי ברוכין מחו נגד הפינוי, ועל כך שמתבצע סמוך ליום הזיכרון ויום העצמאות, ועל כי לא נעשית כל אכיפה מצד המנהל נגד הבניה הערבית הבלתי חוקית. 

ראש מועצת שומרון יוסי דגן תקף את הממשלה בעקבות הפינוי: "הממשלה הורסת בבוגדנות כל קרוואן של יהודים בשטח שמעולם לא היה שייך לאף אדם, כשבהר ממול ישנם למעלה מ-80 בתים ערבים לא חוקיים בהם היא לא נוגעת. הממשלה חייבת להתחלף. זו אפליה בוטה כלפי יהודים ביהודה ושומרון. 

"בעוד שכמה קרוואנים ישנים עומדים בשטח שלא שייך לאף אחד ומעולם לא היה שייך לאף אחד הפכו, לבעיה הכי גדולה של המדינה, סביב ברוכין, עלי זהב וואדי סוסי - ישנם למעלה מ-80 בתים לא חוקיים בעליל שנבנו במסגרת ההשתלטות של הרשות הפלסטינית על שטחי C. למות כל הסיורים, הבקשות והתחינות שלנו אין פוצה פה ומצפצף, ועדיין לא הרסו אפילו מבנה אחד. הממשלה הזו צריכה להתחלף, אנחנו נלחם על ארץ ישראל ולא נוותר על אדמתנו".