מח"ט שומרון העיד לטובתו של רבש"צ חוות גלעד שנעצר: "מהטובים ביותר"

רבש"צ חוות גלעד נעצר עד ליום שישי, בחשד לשיבוש הליכי חקירה ובתג מחיר שבוצע בכפר פלשתיני באזור. ראש מועצת שומרון תקף את ימ"ר ש"י: "מעצר ראווה והתנהלות בריונית", ומח"ט שומרון ביקש לשחרר את הרבש"צ: "מציל ערב ערב את חיי התושבים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 17/03/22 09:37 יד באדר ב'

מח"ט שומרון העיד לטובתו של רבש"צ חוות גלעד שנעצר: "מהטובים ביותר"
חוות גלעד, צילום: מרים אלסטר/פלאש 90

רכז הביטחון של חוות גלעד נעצר אתמול עד ליום שישי, בחשד לשיבוש הליכי חקירה ובתג מחיר שבוצע בכפר פלשתיני באזור. ראש מועצת שומרון יוסי דגן, אמר הבוקר (ה') כי הוא מגבה לחלוטין את הרבש"צ ותקף את ימ"ר ש"י על מעצרו ועל הובלתו אזוק בידיו וברגליו. אתמול במהלך הדיון בבית המשפט הגיע באופן חריג מח"ט שומרון, אל"מ רועי צוויג, להעיד לטובתו של הרבש"צ וביקש את שחררו ממעצר. 

"המשיב הוא איש ביטחון, אני אחראי עליו", אמר צוויג. "הוא מהרבש"צים הטובים ביותר מבחינה ערכית ומקצועית. הוא מציל ערב ערב את חיי התושבים. בנוסף לכך, האירוע המדובר דווח לי ולחטיבה על ידי הרבש"צ, הוא דיווח על האירוע, כולל כל הפרטים וכולל הסרטונים שנשלחו גם אלינו", אמר הקצין שהוסיף כי הוא סומך עליו.

דגן: "שערורייה שאין כדוגמתה"

ראש מועצת שומרון אמר הבוקר: "אני מגבה לחלוטין, ב-100% את רבש"צ חוות גלעד. זהו מעצר ראווה והתנהלות בריונית שנועדה להשפיל ולשבור. הובלתו של איש בטחון שמוסר את נפשו כרכז בטחון בחוות גלעד,  אזוק בידיו וברגליו לבית המשפט, היא שערורייה שאין כדוגמתה".

דגן אמר כי ברור לכל בר דעת, שאין כל חשד לא כלפי הרבש"צ ולא כלפי החיילים ולא היה להם שום קשר לתג מחיר, "הם הוקפצו בעקבות חשש לחדירה ופעלו כמו שצריך וכפי שמצופה מהם. נעשה כאן ניסיון בריוני ומחוצף להפוך בצורה אלימה את הרבש"צים לבלשים, במקום למנוע מעשים כאלו שזה תפקידה של המערכת - היא מנסה להתגולל על הרבש"צים שמוסרים את נפשם ומסכנים את חייהם על בטחון התושבים וכלל מדינת ישראל".

רבש"צ הישוב חוות גלעד שהיה לוחם יחידה מובחרת, נלחם בעזה, חבריו נהרגו לידו, ובשומרון מספרים כי הוא אחד מהרבש"צים המצטיינים. "כל רבש"צי השומרון מגבים אותו, וגם אני, ב-100%. ההתנהלות הבריונית הזו חייבת להיפסק, ואם לא יהיה שינוי בהתנהלות, התגובה של ההתיישבות תהיה חריפה ביותר", הוסיף דגן.

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן