צה"ל סירב לאשר לרב הראשי לישראל דוד לאו להעביר שיעור בחומש

הרב הראשי לישראל ביקש בשבוע שעבר להגיע לישיבת חומש ולהעביר שיעור לתלמידי הישיבה, אך כניסתו סורבה על ידי צה"ל | סמטריץ' לשר הביטחון גנץ: "אבקש להפסיק להפריע לנוכחות היהודית המתקיימת במקום זה חמש עשרה שנה ברציפות"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 27/02/22 19:16 כו באדר א'

צה"ל סירב לאשר לרב הראשי לישראל דוד לאו להעביר שיעור בחומש
הרב דוד לאו, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

ביום חמישי בשבוע שעבר, פנתה לשכתו של הרב הראשי הרב דוד לאו, ללשכת אלוף פיקוד המרכז בבקשה לתאם את כניסתו של הרב לישיבת חומש, בכדי להעביר שיעור לתלמידים. תשובתו של האלוף לרב הראשי היתה שלילית בטענה כי מדובר בשטח צבאי סגור שכניסת ישראלים אסורה אליו. כך דיווחה הערב העיתונאית כרמל דנגור.

מדובר צה"ל נמסר כי "המדיניות של כוחות הביטחון באשר ליישוב המפונה חומש לא השתנתה". גורם צבאי אמר כי המדיניות היא אכיפת חוק ההתנתקות שאוסר כניסת ושהיית ישראלים בשטח הישוב שפונה בשנת 2005.

בישיבת חומש אמרו הערב כי מאז הרצח של יהודה דימנטמן הי"ד לפני חודשיים וחצי, "ממשלת ישראל מחכה לשעת כושר להרוס את ישיבת חומש. גלי התמיכה האדירים לה זוכה הישיבה מונעים את ההרס. מניעת הגעתו של הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו לישיבה, היא עוד נסיון לפגוע בישיבה כדי להכשיר את הקרקע להרס הישיבה, להעניק פרס לטרור ולהשלים את פעולת הרוצחים של יהודה".

סמוטריץ': "מדובר בפגיעה קשה בכבודו של הרב הראשי ובכבודה של הרבנות הראשית"

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ׳ פנה היום לשר הביטחון בני גנץ בעקבות החלטת אלוף הפיקוד, וכתב לו: "כפי שבוודאי ידוע לך, אותו חוק האוסר הוא גם החוק המתיר לאלוף הפיקוד לאפשר כניסה. מדובר בחוצפה שאין כדוגמתה. האם היה עולה על הדעת לא לאשר לנשיא המדינה להיכנס לישיבת חומש לו היה חפץ בכך?! מדובר בפגיעה קשה בכבודו של הרב הראשי ובכבודה של הרבנות הראשית ובחציית קו אדום נוסף בהתעמרותכם בישיבת חומש".

המכתב של צה"ל

המכתב של צה"ל צילום: ללא

סמוטריץ' כתב כי מניעת כניסתו של הרב הראשי מצטרפת לשורה של החמרות והפרעות מהעת האחרונה לפעילותה של הישיבה במקום. "כך, למשל, הדרישה החדשה להצגת תעודת זהות של תלמידי הישיבה ורבניה ביציאה משבי שומרון".

"רבות כבר נכתב ונאמר על האיוולת שבפגיעה בישיבה לאחר הפיגוע הקשה בו נרצח תלמיד הישיבה יהודה דימנטמן הי"ד, חלף חיזוקה כמתבקש על רקע פיגוע נורא כזה ועל רקע מטרתם של המרצחים לפגוע בישיבה".

במכתבו סיכם יו״ר הציונות הדתית את פנייתו לשר: "אבקשך להורות לאלוף לאפשר את כניסתו של הרב הראשי לישיבה באופן מידי ולהפסיק את הניסיונות החוזרים ונשנים להצר את צעדי הישיבה ולהפריע לנוכחות  יהודית המתקיימת במקום זה חמש עשרה שנה ברציפות".


(חומש, ארכיון)

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן