שבעה חברי כנסת עלו לחומש: "יש לנו אחריות על הארץ הזו"

חברי הכנסת בהובלת יולי אדלשטיין וראש מועצת שומרון יוסי דגן, עלו לישוב שפונה ב-2005 והשיקו במקום את "שדולת חומש" החדשה | "אנחנו פה כדי לעצור את ממשלת הפינוי. חומש יוקם מחדש ואחריו נפתח את כל יישובי צפון השומרון"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 02/01/22 14:17 כט בטבת התשפב

שבעה חברי כנסת עלו לחומש: "יש לנו אחריות על הארץ הזו"
ששת חברי הליכוד בחומש, צילום: מועצה אזורית שומרון

חבר הכנסת יולי אדלשטיין עלה הבוקר (א') יחד עם ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, לישיבת חומש והשיק יחד עם שישה חברי כנסת את "שדולת חומש". "אנחנו פה כדי לעצור את ממשלת הפינוי. חומש יוקם מחדש ואחריו נחזיר ונפתח את כל יישובי צפון השומרון". אל אלדשטיין הצטרפו: ניר ברקת, אלי כהן, יואב קיש, אופיר כץ (ליכוד), מיכל וולדיגר (הציונות הדתית) ומשה אבוטבול (ש"ס). 

דגן בירך על הקמתה מחדשה של השדולה שהוקמה עוד בשנת 2007: "הקמת שדולה של למעלה מ-40 ח"כים, זו אמירה של עוצמה מול הממשלה הזו. כולנו מזועזעים לראות את ההריסות כאן של הבית בו התגוררה משפחה בחומש".

"אני רוצה לומר לך ראש הממשלה נפתלי בנט:  זו אחריות שלך. אתה אחראי לכך שלאחר פיגוע, במקום לבנות כאן, ובמקום שאני אקבל מייל שאומר: 'תתחיל לבנות את הישוב הזה מחדש, הורסים כאן בתים'. זהו דבר חסר תקדים שלא היה כמוהו ואתה ראש הממשלה וגם שר הביטחון בני גנץ עשיתם מעשה שמתפרש אצל המחבלים האלו כעידוד".

לסיום אמר דגן: "אני דורש מהממשלה להתעשת, אני רוצה לקבל את האישור לישיבה עוד היום! אנחנו נפעל יחד בכנסת ואם צריך נבוא לכאן עוד פעם למחאות ונפגין בכל מקום משום יש לנו אחריות על הארץ הזו".

ניר ברקת: "אין סיבה בעולם שחומש לא תקום מחדש"

ברקת אמר כי הם הגיעו לחומש בכדי לחזק את הישוב והישיבה: "אנחנו לימינכם ונעשה כל דבר שאנחנו יכולים לעשות בכדי לחזק אתכם ובעזרת השם שהישוב הזה יחזור להיות לא רק מה שהיה פעם אלא חזק אלפי מונים,  ליהודים מותר לחיות איפה שהם רוצים בעולם ובוודאי בארץ ישראל. ברור לכל העולם שמדינה פלשתינית לא תקום, אין סיבה בעולם שחומש לא תקום מחדש".

אופיר כץ אמר: "פשוט כואב. רק לפני רגע נקרע הלב מהרצח של יהודה דימנטמן ז״ל, וכבר הממשלה מעניקה פרס לטרור. לאחר שהרסו את הבתים, הממשלה מתכננת להרוס את הישיבה שפועלת כבר 15 שנים ברציפות! הגעתי לכאן היום יחד עם חברי השדולה למען חומש בכדי להעביר מסר ברור: אנחנו לא ניסוג! נמשיך ונלחם למען ההתיישבות וחיזוק הארץ".

יו"ר שדולת א"י בכנסת, יואב קיש, אמר בחומש: "לאחר הרצח המתועב של יהודה דימטמן הי"ד יותר מתמיד חובתנו המוסרית, הביטחונית והאסטרטגית להסדיר את הישיבה בחומש. עלינו לחזק את ההתיישבות היהודית בשומרון וזאת ממול הממשלה שבכוונתה לפנות את ישיבת חומש".

מיכל וולדיגר אמרה בצער: "המחזות הקשים שנגלו לעינינו בהתיישבות חומש, מבנים יהודים מופו ונהרסו עד עפר והיד של הממשלה עוד נטויה. וזאת, זמן קצר לאחר הרצח המזעזע של יהודה דימנטמן הי"ד, אשר במותו ציווה אותנו לחזק את ההתיישבות ביהודה ושומרון ובחומש בפרט".

משה אבוטבול סיפר גם הוא על סיבת הגעתו לחומש: "להזדהות עם האנשים היקרים שלומדים כאן תורה, וצר לנו לראות את גיא ההריסות כאן. במקום שכל הממשלה תבוא לכאן כדי לגנות ולהרתיע כאלה מעשי רצח נבזים, אז פתאום אנו מוצאים אותם הופכים את עורם כנגד תושבי המקום".

נזכיר כי הישוב חומש נעקר במהלך במסגרת תכנית ההתנתקות בשנת 2015 יחד עם עוד שלושה ישובים בצפון השומרון ויישובי גוש קטיף. כל הישובים שנעקרו בצפון השומרון נותרו שטח C בשליטה ישראלית מלאה, זאת בניגוד ליישובי גוש קטיף. מאז הגירוש פועלת בישוב ישיבת חומש המתחדשת בתנאים קשים. לאחר פיגוע הירי בו נרצח תלמיד הישיבה יהודה דימנטמן הי"ד לפני כשבועיים, נודע כי יש כוונה לפנות את הישיבה במקום מה שהביא לביקורת ציבורית רבה. 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן