פינוי שני בתוך שבוע: הרס בכפר תפוח

הרס בשומרון: כוחות משטרה ומנהל אזרחי הרסו בשעה האחרונה מבנים חקלאיים ופינת חמד בכפר תפוח, "ההרס בוצע החלק ממדיניות מכוונת של התנכלות להתיישבות"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 28/12/21 11:51 כד בטבת התשפב

פינוי שני בתוך שבוע: הרס בכפר תפוח
הרס בכפר תפוח, צילום: ללא

עשרות שוטרים ופקחי מנהל אזרחי פשטו בשעה האחרונה על גבעת טל בנימין הסמוכה לישוב תפוח, והרסו במקום חממה של תושב המקום ופינת חמד ששימשה את תושבי האזור. תושבי המקום תקפו את הממשלה על מדיניות מכוונת.


(הרס בשומרון).

בנוסף, הרסו הכוחות ביציאתם סוכת רועים ששימשה את אברהם הרצליך - רועה צאן כבן 80 מהישוב תפוח, שרועה את צאנו באזור מעל לשלושה עשורים. לדברי התושבים, את הסוכה הרסו הכוחות ללא כל צו או התראה מראש - דבר שנראה כהתנכלות מכוונת מטעם הממשלה להרצליך ששומר על הנוכחות היהודית מסביב לתפוח, ולהתיישבות סביב הישוב תפוח בכלל.

את המבנים בגבעה, הרסו הכוחות כחלק מפסק בג"צ על המקום, אך התושבים מאשימים את המדינה ושר הביטחון דאז, בכך שהציעו מיוזמתם לבג"ץ להרוס את המקום ובג"צ רק נעתר לבקשה.

בגבעה תקפו בחריפות את ההרס: "ההרס הבוקר הינו הוראה ישירה של פוליטיקאים קטנים ונוכלים, שבמקום להתעסק בלוחמה בטרור שולחים את מיטב כוחות הביטחון למסע הרס בהתיישבות היהודית, הרס סוכת הרועים הבוקר מלמד שההרס בוצע החלק ממדיניות מכוונת של התנכלות להתיישבות שמתווה הממשלה, וממש לא מאילוץ משפטי כזה או אחר".

מוקדם יותר היום אמר ראש הממשלה נפתלי בנט על מדיניות הממשלה ביהודה ושומרון: ""אני נמצא בדיאלוג גם עם שר הביטחון, שאני חושב שהוא עושה עבודה חשובה מאוד בהרגעת השטח, ואני מכאן קורא לכולם לקרר ולהרגיע".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן