באנו חושך לגרש: אלפים כיבו את האור במחאה על מצב ההתיישבות הצעירה

בשמונה האור כבה: אלפי משפחות בהן גם משפחותיהם של חבר הכנסת שמחה רוטמן וחבר הכנסת יואב קיש כיבו הערב את האור בתור מפגן הזדהות עם ההתיישבות הצעירה שסובלת מהפסקות חשמל, ולא תהנה מחוק החשמל

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 02/12/21 22:10 כח בכסלו התשפב

באנו חושך לגרש: אלפים כיבו את האור במחאה על מצב ההתיישבות הצעירה
מכבים את האור, צילום: חן לפידות פלאש 90

אלפים השתתפו הערב במפגן הזדהות עם ההתיישבות הצעירה ברשתות החברתיות ובשעה 20:00 כיבו את האור ל 2 דקות. ״כיבינו את האור כדי להעיר את הממשלה. דורשים מהממשלה לאפשר תשתיות בסיסיות של חשמל, מים ומרכיבי ביטחון לישובים".


(אלפים מזדהים עם ההתיישבות הצעירה, קרדיט: פורום ההתיישבות הצעירה).

כחלק ממפגן הזדהות מכל רחבי הארץ הערב ברשתות החברתיות עם ההתיישבות הצעירה. אלפים כיבו את האור ל 2 דקות בדיוק בשעה 20:00 בערב  לאור העובדה כי הממשלה מקדמת את חוק החשמל שיעניק אור ל-70,000 בתים ערבים בלתי חוקיים, אך מנגד ישאיר את תושבי ההתיישבות הצעירה בחושך.

אל מפגן ההזדהות הצטרפו גם חברי כנסת ואישי ציבור רבים אשר כיבו את האור גם הם לשתי דקות וגם העלו תעודים לרשתות החברתיות בקריאה להסדיר את ההתיישבות הצעירה אחת ולתמיד ולאפשר ל 20,000 המתיישבים בהם 12,000 ילדים שירותים בסיסים ואלמנטריים של חשמל, מים, אינטרנט ומרכיבי ביטחון. 

פורום ההתיישבות הצעירה הודה לציבור הרחב על התמיכה הרחבה, וקרא לממשלה לאפשר פתרון מיידי לאספקת החשמל להתיישבות הצעירה. "היום אלפים כיבו את האור כדי להעיר את הממשלה. דורשים מהממשלה לאפשר תשתיות בסיסיות של חשמל, מים ומרכיבי ביטחון לישובים".