תושבי הגבעות מספרים על הפינוי: "אפילו בגדים לא יכולנו לקחת"

בוקר קשה עבר על תושבי רמת מגרון: בפעם השנייה בתוך כשבוע הרסו כוחות משטרה את בתיהם בפינוי קשה במיוחד | התושבים מספרים לחדשות כיפה על ההרס ותוקפים את איילת שקד ונפתלי בנט: "הם לגמרי חתכו שמאלה. כמו אריק שרון"

אלעד הומינר עמיאל ירחי עמיאל ירחי ואלעד הומינר, חדשות כיפה 24/11/21 22:56 כ בכסלו התשפב

תושבי הגבעות מספרים על הפינוי: "אפילו בגדים לא יכולנו לקחת"
אלישע ירד, צילום: חדשות כיפה

אחרי שמאות שוטרים ופקחי מנהל אזרחי פשטו הבוקר על גבעות גאולת ציון ורמת מגרון בבנימין כשהם מלווים בכלי הרס, פגשנו את אלישע ירד, תושב רמת מגרון לשיחה על הפינוי הקשה והמחאה שלו מול משכן הכנסת בירושלים, "היום זה אנחנו ומחר זה שאר ההתיישבות".


(אלישע ירד מספר על הפינוי ברמת מגרון).

אלישע ירד סיפר על בוקר הפינוי: "התעוררנו לבוקר קשה, מאות שוטרים פשטו על הגבעה שלנו, רמת מגרון, ובמקביל עוד שוטרים פושטים עם כלי הרס פושטים על גבעת גאולת ציון. פשוט תפסו אותנו, את המשפחות, זרקו אותנו מהבתים בלי שום זמן להתארגן, לא נתנו לנו לקחת ציוד אישי, אפילו בגדים לילדה, פשוט עלו לנו על הבית עם כף של שופל". 

"איילת שקד ונפתלי בנט נשבעו בעבר שלא יפגעו בהתיישבות"

תושבי הגבעה תקפו את חברי ימינה: "סך הכל ארבעה בתים נהרסו ובית כנסת. הגענו הערב להפגין בכנסת נגד ההרס הזה שהוא חלק ממדיניות מכוונת של הממשלה, ממשלה ששותפים בכירים בה הם אנשים שבעבר כינו את עצמם אנשי ימין כמו איילת שקד ונפתלי בנט. בעבר הם נשבעו שהם לא יפגעו בהתיישבות או יהרסו בעצמם. אבל היום אנחנו רואים שבממשלה שלהם הורסים בתים של יהודים. דברים בסדר גודל שלא קרו בשנתיים שלוש שנים האחרונות.

היו לכם ניסיונות לפנות לחברי כנסת מימינה?

לצערי לא, הם לגמרי חתכו שמאלה. כמו אריק שרון, הם מובילים מדיניות קשה נגד ההתיישבות ועברו צד לגמרי. אנחנו קוראים לציבור להצטרף למחאה שלנו, היום זה אנחנו ומחר זה שאר ההתיישבות. ההרס הזה מצטרף להרס בשבוע שעבר ולצערנו זה נראה שאנחנו בתחינתו של מסע הרס עוד יותר גדול.

https://twitter.com/elisha_yered/status/1463406403087970315?s=20

חבר הכנסת איתמר בן גביר מסר בתגובה לפינוי הבוקר: "המראות הקשים של גירוש יהודים מביתם חוזרים, כי ממשלת בנט עבאס הורסים את בתי משפחות המתיישבים שבאים ליישב את הארץ ולהגן עליה מפני פורעים ובאותו זמן יושבים ודנים על הסדרת חשמל בחוק למבנים בלתי חוקיים בנגב", והוסיף: "הדרום נכבש בבנייה מסיבית ללא היתרי בניה, או תוכניות וכל דאגתה של הממשלה היא להיטפל למשפחות יהודיות. ככה נראית מדיניות של ממשלת האחים המוסלמים ושר הבט"פ מכשירים בפזורה בתים לא חוקיים ומגרשים בגאולת ציון".