לאחר בעיות משפטיות: 150 יחידות דיור חדשות במבוא חורון

שרת המשפטים שקד ושר השיכון אלקין, הודיעו על בנייה נוספת בתוך גבולות הישוב. ישראל גנץ הסביר הסביר לאנשי מבוא חורון: "ההחלטה פותרת את המניעה המשפטית שהביאה למעשה להקפאה ארוכה ביישוב"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 18/10/21 15:03 יב בחשון התשפב

לאחר בעיות משפטיות: 150 יחידות דיור חדשות במבוא חורון
שקד ואלקין, צילום: ללא

שרת הפנים איילת שקד ושר השיכון ובינוי זאב אלקין הודיעו היום (ב') כי לאחר סיבוך משפטי ארוך, ניתן האישור להרחבת הישוב מבוא חורון שבמועצת בנימין, בכ-150 יחידות דיור, אישור שיעבור למועצת התכנון העליונה. בנוסף ניתן אישור הכשרה של 100 יחידות דיור קיימות.

שקד אמרה כי הם הצליחו סוף סוף לפתור את הבעיה. "לאחר שהבנייה בישוב מבוא חורון הייתה תקועה זמן רב ועצרה את התפתחותו, אני שמחה שפתרנו את הבעיה וכעת נרחיב את היישוב ב-150 יחידות דיור נוספות. אני מתחייבת לוודא שהנושא מטופל ומתקדם.

אלקין בישר כי ההחלטה תביא לגידול של 30% באוכלוסיית היישוב. "מדובר בצעד חשוב לחיזוק ההתיישבות היהודית בבנימין וכמו שהבטחנו, אנו נמשיך לחזק יישובים קיימים ולבנות בחבלי ארץ האבות. זהו חלק בלתי נפרד מהמפעל הציוני ואני גאה בתהליך שאנו מובילים".

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ בישר על ההרחבה לתושבים, והסביר כי בעשורים האחרונים התקשו במבוא חורון לקדם בנייה חדשה בגלל עניינים משפטיים סבוכים שקשורים למעמד הקרקע שנמצאת על גבול הקו הירוק, סמוך לעיר מודיעין.

"בשנים האחרונות הושקעו מאמצים גדולים מצד מועצת בנימין והעומד בראשה כדי לפתור את המצב הסבוך. בשנה האחרונה גם היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט בחן את האפשרויות המשפטיות. הבוקר התקבלה במשרד המשפטים ההחלטה המיוחלת".

עוד הוא הסביר: "ההחלטה פותרת את המניעה המשפטית שהביאה למעשה להקפאה ארוכה ביישוב, ומעבירה את המשימה להמשך הליכי התכנון בהם יטפלו גורמי המקצוע".