פרסום ראשון המצור על קומי אורי: כוחות הביטחון מתכננים להסיר את ההגבלות

לאחר כשנתיים של מאבק ציבורי להסרת המצור המשטרתי שמוטל על גבעת קומי אורי ביצהר, לחדשות כיפה נודע כי בימים האחרונים קיבלו גורמים במזכירות הישוב יצהר מידע, לפיו בכוונת מערכת הביטחון להסיר את ההגבלות מהגבעה מיד לאחר החג

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 26/09/21 09:42 כ בתשרי התשפב

המצור על קומי אורי: כוחות הביטחון מתכננים להסיר את ההגבלות
קומי אורי, ארכיון, צילום: אברהם שפירא

הסוף למצור על הגבעה? לאחר כשנתיים של מאבק ציבורי להסרת המצור המשטרתי שמוטל על גבעת קומי אורי ביצהר, קיבלו בימים האחרונים גורמים במזכירות הישוב מסר, לפיו בכוונת מערכת הביטחון להסיר את ההגבלות מהגבעה מיד לאחר החג.

בהודעה שהפיצה המזכירות לתושבי הישוב והגיע לידי חדשות כיפה נכתב, כי "החל מאסרו חג סוכות הקרוב, יחול שיפור משמעותי במרחב גבעת קומי אורי".

בגבעה ככל הנראה, מקבלים את הידיעה בברכה אך לא ממהרים לפתוח בחגיגות.  בהודעה שנשלחה מטעם גבעת קומי אורי לתושבי יצהר, נכתב כי לאחרונה קיבלו בגבעה אינדקציות לכך שכוח מג"ב שאוכף את הצו במסגרת המצור, יעזוב בקרוב את שטח הגבעה, אך צו השטח הצבאי הסגור מכוחו פעלו השוטרים - לא יתבטל.


(כוח מג"ב מונע הכנסת לוחות לסוכה לגבעת קומי אורי).

"אנו שמחים שמג"ב ופיקוד מרכז, וכל מי שתמך במצור עד היום, הפנימו שבשימוש בכוחניות ואלימות נגד מתיישבים יהודים אין שום תועלת", נכתב בהודעה.

בגבעה סייגו את ברכתם וכתבו, כי "מנסיוננו המר, עד שלא נראה את כוח מג"ב עוזב בפועל את הגבעה לצמיתות, נמשיך להשמיע את קולנו ולזעוק את זעקתנו".

בנוסף, מבקשים בגבעה להודות לכל מי שסייע עד כה במאבק הציבורי להסרת המצור: "אנו רוצים להודות לאלו שהיו שותפים למאבקנו בשנתיים האחרונות והובילו את הלחץ הציבורי להסרת המצור. בעזרתם הצלחנו שלא להישבר, ובזכותם המאבק נושא פירות למרות כל הלחצים מבית ומחוץ: ליהושע אנטמן - תושב הישוב שפעל רבות בנושא, לחברי המזכירות לשעבר אליאב אליהו ומתניה גבריאלי, ולמטה המאבק".

"כמו כן, אנו מודים גם לחברי הכנסת ושאר אישי הציבור שהגיעו לגבעה ותמכו בנו. ובטוחים שתמשיכו לעמוד לצידנו עד השלמת המאבק להסרת הצו לחלוטין, ופיתוח ובניין השכונה במהרה בימינו", לשון ההודעה.