אחרי הקיצוץ: תכניות הבנייה ביהודה ושומרון שוב בסכנת דחייה

סערת אישורי הבנייה ממשיכה להתפתח, אחרי הפרסומים כי יאושרו אלף יחידות דיור לפלשתינים וכי קוצצו באופן משמעותי ההיתרים לישראלים, שוב דחייה במתן האישור בעקבות סכסוך במנהל האזרחי

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 17/08/21 14:33 ט באלול התשפא

אחרי הקיצוץ: תכניות הבנייה ביהודה ושומרון שוב בסכנת דחייה
בנט ושקד באתר בנייה ביהודה ושומרון, צילום: Ben Dori/Flash90

אישורי בנייה ביהודה ושומרון גוררים לא מעט ביקורת על ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הביטחון בני גנץ. באישור השניים אושרו תכניות בניה לפלשתינים בשטחי C בזמן שתכניות בניה בהתנחלויות קוצצו באופן דרמטי ובמספר מועצות ניתנו עשרות אישורים בודדים. היום (ג') מתפרסם כי גם האישורים שהיו בתכנית נמצאים בסכנת דחייה.

אישורי הבנייה שהיו אמורים להינתן לפלשתינים הבוקר נדחו וגם האישורים לישראלים שצריכים להינתן מחר עומדים בסכנה דומה, הסיבה נעוצה בסכסוך עובדים בתוך המנהל האזרחי שממונה על מתן האישורים. בעקבות מחאה על תנאי שכר הורה ועד עובדי המנהל על שביתה, וגם ועדת האישורים לא התכנסה. מחר צפויה הוועדה להתכנס ולאשר 2,223 יחידות דיור בהתנחלויות אך טרם ברור אם תתכנס בעקבות השביתה. כך פורסם ב'כאן חדשות'.

כזכור, ועדת המשנה להתנגדויות שבמועצת התכנון העליונה (מת"ע) במינהל האזרחי מתכנסת בהסכמת ובתיאום עם הממשל האמריקאי,  כדי לאשר קידום תוכניות בנייה בשלבי תכנון שונים של מעט יותר מ-2,000 יחידות דיור, זאת לאחר שלא התכנסה כבר שמונה חודשים. לכאורה אירוע משמח, אבל מאחוריו עומדים אישור בניה לפלשתינים וביטול אלפי יחידות דיור ביהודה ושומרון.

אוהל המחאה של ראשי הרשויות ביהודה ושומרון הוקם בתחילת השבוע מול משרד ראש הממשלה בירושלים תחת הכותרת "בנט מייבש את ההתיישבות". המאהל הוקם במחאה לקיצוץ באישורי הבנייה ובטענה לקיפוח חלק מהמועצות ביהודה ושומרון.


(מסיבת העיתונאים של ראשי המועצות).

ראשי המועצות מחו על הבנייה המצומצמת שאושרה, לצורך הדגמה, בבנימין אישרו 14 יחידות דיור מתוך למעלה מ-2,000 תכניות בניה שמוכנות וזקוקות לאישור מועצת התכנון העליונה שכעת נחסמה על ידי הדרג המדיני.

עוד מחו ראשי המועצות על הבנייה הנרחבת שאושרה לפלסטינים בשטחי C. הם הדגישו כי 1,000 יחידות אושרו לערבים באזורים שלא משרתים את האינטרס הישראלי ובכך מעודדת הממשלה את פרויקט ההשתלטות האדיר שמקדמת הרשות הפלסטינית לכיבוש יהודה ושומרון.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן