ראשי מועצות ביו"ש נגד בנט: מעודד את הרשות הפלשתינית לכבוש

אחרי הקיצוץ בהיתרי הבנייה ביהודה ושומרון ואישור לבנייה פלשתינאית, אוהל מחאה של ראשי מועצות ביו"ש הוקם מול משרד ראש הממשלה. "מכאן נצא למאבק. אם צריך נעביר את לשכותינו אל מול משרד ראש הממשלה."

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/08/21 18:26 ז באלול התשפא

ראשי מועצות ביו"ש נגד בנט: מעודד את הרשות הפלשתינית לכבוש
ראשי המועצות במחאה, צילום: צילום מסך יוטיוב

אוהל המחאה של ראשי הרשויות ביהודה ושומרון קם היום (א') מול משרד ראש הממשלה בירושלים תחת הכותרת "בנט מייבש את ההתיישבות". המאהל הוקם במחאה לקיצוץ באישורי הבנייה ובטענה לקיפוח חלק מהמועצות ביהודה ושומרון.


(מסיבת העיתונאים של ראשי המועצות).

ראשי המועצות שהשתתפו במחאה: ראש מועצת בנימין ישראל גנץ, ראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן, ראש מועצת הר חברון יוחאי דמרי, ראש מועצת בית אל שי אלון, ראש מועצת קדומים חננאל דורני, ראש עיריית מעלה אדומים בני כשריאל, ראש מועצת קרית ארבע אליהו ליבמן, ראש מועצת עמנואל אליהו גפני ומזכ"ל אמנה זאב חבר – זמביש.

ראשי המועצות מחו על הבנייה המצומצמת שאושרה, לצורך הדגמה, בבנימין אישרו 14 יחידות דיור מתוך למעלה מ-2,000 תכניות בניה שמוכנות וזקוקות לאישור מועצת התכנון העליונה שכעת נחסמה על ידי הדרג המדיני.

עוד מחו ראשי המועצות על הבנייה הנרחבת שאושרה לפלסטינים בשטחי C. הם הדגישו כי 1,000 יחידות אושרו לערבים באזורים שלא משרתים את האינטרס הישראלי ובכך מעודדת הממשלה את פרויקט ההשתלטות האדיר שמקדמת הרשות הפלסטינית לכיבוש יהודה ושומרון.

במסיבת העיתונאים שערכו ראשי הרשויות אמר ראש מועצת בנימין ישראל גנץ: "בנט וחברי ממשלה נוספים הצהירו שהממשלה הזו לא תפגע ביהודה ושומרון. בניגוד להבטחות, יש רצף פעולות שפוגעות ביהודה ושומרון. בבנימין 75,000 תושבים, וקיבלנו אישורים רק ל-14 יחידות דיור. מעל 2,000 יחידות ממתינות לאישור. זה ייבוש ההתיישבות. לכך מצטרפת תשובה חסרת תקדים של המדינה שהחליטה להרוס 2 בתיק קבע ביישוב עלי ועוד. זו פגיעה אנושה בהתיישבות. אנחנו קוראים לראש הממשלה ולשרים לאשר מיידית את בניית הבתים למשפחות שסך הכל רוצות לבנות את ביתן".

גנץ הכריז: "מכאן נצא למאבק. אם צריך אעביר את הלשכה אל מול משרד ראש הממשלה כאן בירושלים". חברי כנסת ואישי ציבור הגיעו גם כן להזדהות עםן המאבק, בין חברי הכנסת שהגיעו: ח"כ יולי אדלשטיין, ח"כ ניר ברקת, ח"כ אמיר אוחנה, ח"כ מיכל וולדיגר, ח"כ גדי יברקן, ח"כ בצלאל סמוטריץ', ח"כ אורית סטרוק, ח"כ צחי הנגבי.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן