בשורה לתושבי קרית ארבע והר חברון: כביש אל ערוב יורחב עד צומת בני נעים

הרחבת הכביש המוביל לקרית ארבע וישובי הר חברון, אושרה בתקציב לשנת 2022 בממשלה. אליהו ליבמן, ראש המועצה המקומית: "בשורה גדולה להתיישבות ולתושבי קרית ארבע חברון" | עוקף אל ערוב הוא מקטע אחד בכביש "לב יהודה" שסלילתו החלה בשנה שעברה

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 04/08/21 20:13 כו באב התשפא

בשורה לתושבי קרית ארבע והר חברון: כביש אל ערוב יורחב עד צומת בני נעים
אליהו ליבמן. ארכיון, צילום: ללא

בשורה לתושב קרית ארבע חברון. אחרי הפקקים הכבדים ובעיות התחבורה הקשות - הסוף נראה קרוב יותר מבעבר. ממשלת ישראל העבירה אתמול (ג') בקריאה ראשונה במליאה, את התקציב של שנת 2022. בתוך התקציב אושר גם סלילתו והמשך פיתחו של כביש אל ערוב מצומת הגוש ועד צומת בני נעים, ולא עד כרמי צור כפי שהיה מתוכנן בראשית הדרך. 

במועצת קרית ארבע חברון פעלו כדי לשכנע את הגורמים הבכירים ביותר במשרדי האוצר והתחבורה והממשלה, והתוצאות כאמור לא אחרו להגיע. אתמול בהחלטת הממשלה, אושר תקצוב תכנון וקידום עבור שני כבישים בלבד ביו"ש בשנת 2022 ואחד מהם הוא המקטע המדובר בעלות של כ 50 מיליון שקלים.

עם השלמת העבודות זמן הנסיעה לירושלים עתיד להתקצר משמעותית. אליהו ליבמן ראש המועצה אמר, כי זו בשורה חשובה לתושבים: "מדובר בבשורה של ממש עבור תושבי קריית ארבע חברון, תושבי האזור והמבקרים הרבים, לשמחתנו הצלחנו להשיג תקציב נוסף לתכנון מפורט להמשך הכביש מהעוקף עד לעיקול היין (צומת הפנייה לבני נעים), אנחנו עובדים על פרויקטים נוספים לטובת התושבים והבשורה הזו היא לא האחרונה בסיפור".

עוקף אל ערוב הוא מקטע אחד בכביש לב יהודה, כביש 60, שסלילתו החלה כבר בחודש אוקטובר בשנה שעברה. שרת התחבורה דאז, מירי רגב, הודיעה כי הכביש יקרא על שמם של הרב משה והרבנית מרים לוינגר, ממחדשי הישוב היהודי בחברון. "אין הנצחה יותר מתאימה לרב משה ולרבנית מרים לוינגר המזוהים כל-כך עם חברון, מלקרוא לכביש המחבר "לב יהודה" על שמם. זהו החיבור הראוי ביותר, כגשר של חיים. חברון וחיבור – זו משפחת לוינגר", אמרה רגב.