מירי רגב החליטה: כביש לב יהודה החדש ע"ש הרב והרבנית לוינגר

שרת התחבורה הודיעה למשפחת לוינגר כי החליטה לקרוא לכביש עוקף אל ערוב ע"ש הרב משה והרבנית מרים לוינגר, ממחדשי הישוב היהודי בחברון. משפחת לוינגר: "על הכביש הנסלל, גם ההתיישבות בארץ האבות הולכת, מתפתחת וגדלה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 11/11/20 18:15 כד בחשון התשפא

מירי רגב החליטה: כביש לב יהודה החדש ע"ש הרב והרבנית לוינגר
צילום: דוברות

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, הודיעה היום (ד')  למשפחת לוינגר כי החליטה לקרוא לכביש לב יהודה החדש (עוקף אל ערוב) שבשבועות האחרונים החלה סלילתו, על שם הרב משה והרבנית מרים לוינגר, ממחדשי הישוב היהודי בחברון.

השרה רגב התרגשה ואמרה: "בימים אלו אנו מציינים כחודשיים לפטירתה של הרבנית מרים לוינגר, מחלוצי הישוב היהודי בחברון. אין זמן יותר מתאים מערב שבת פרשת "חיי- שרה" המסמלת את החיבור של עם ישראל  לחברון ולמערת המכפלה ואין הנצחה יותר מתאימה לרב משה ולרבנית מרים לוינגר המזוהים כל-כך עם חברון, מלקרוא לכביש המחבר "לב יהודה" על שמם. זהו החיבור הראוי ביותר, כגשר של חיים. חברון וחיבור – זו משפחת לוינגר".

ראשי מועצות לשרה רגב: פעלי לכך שעוקף אל-ערוב החדש ייקרא ע"ש משה ומרים לוינגר

עוד אמרה רגב: "בימים אלו, ימים אשר בהם התחלנו את עבודות הפיתוח של הכביש החדש בשטח, זו גם הדרך הנכונה ביותר לזכור אותם, כגשר של חיים. כחיבור בין גוש עציון לחברון. כחיבור בין ההתיישבות הראשונה בעת העתיקה ביהודה- חברון ובין ההתיישבות המחודשת בעת הזו גוש עציון לחברון. וכך נזכור אותם כמחברים, כחלוצים ומסורים."

אורכו של הכביש החדש כ- 7.5 ק"מ מצומת גוש- עציון (שיהפוך לצומת מרומזר) עד לאחר כרמי צור בואכה קרית ארבע- חברון. עלות הפרויקט מוערכת בכ- 250 מליון שקלים.

צילום: דוברות

ממשפחת לוינגר נמסר כי זו זכות עבורם: "ברצוננו להודות לידידת ההתיישבות, שרת התחבורה הגברת מירי רגב על התחלת העבודות בכביש לב יהודה, ציר ההר על דרך האבות, המחבר את גוש עציון, לעיר האבות קרית ארבע –חברון. זכינו, וביוזמתה של השרה, הכביש יקרא ע"ש הורינו היקרים, הרב משה ומרים לוינגר זצ"ל, פורצי הדרך להתיישבות  ביהודה ושומרון, בגוש עציון ובחברון. על הכביש הנסלל, גם ההתיישבות בארץ האבות הולכת, מתפתחת וגדלה". 

אליהו ליבמן ראש מועצת קרית ארבע-חברון אמר בתגובה כי הם מודים לשרה רגב: "אני נרגש ושמח מאוד, האחיזה שלנו בארץ ישראל מתחזקת.  הרב והרבנית לוינגר היו מעמודי התווך של ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון בכלל ושל עיר האבות קרית ארבע חברון בפרט, אנחנו רוצים להודות לשרת התחבורה מירי רגב ולגורמים במשרדה. נמשיך לאחוז בקרקע, נמשיך לפתח את יהודה ושומרון ונמשיך את ההתיישבות היהודית בחבל הארץ הזה".

ראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן הודה גם הוא לשרת התחבורה: "אנחנו מודים ל‏שרת התחבורה מירי רגב שנענתה לבקשתנו לקרוא את הכביש שמחבר בין צומת גוש עציון לקרית ארבע, על שמם של הרב והרבנית לוינגר. ההנצחה הזו היא לא רק הוקרה צנועה שלנו כלפי הרב והרבנית שהקדישו את חייהם לארץ ישראל, אלא מעשה חינוכי וערכי עבור דור הבנים שזוכר את דור המייסדים. הפעולה שלנו בקרקע תמשיך ותתחזק וכל ילד יהודי שיסע ב"כביש לוינגר" יידע למי עמדה הזכות הגדולה של חידוש מפעל ההתיישבות".

ראש המועצה האזורית הר חברון, יוחאי דמרי ברך את שרת התחבורה: "אני מודה לשרה רגב על ההחלטה הנכונה, הרב והרבנית לוינגר הם חלוצי המתיישבים וחלון הראווה של ההתיישבות כולה, אין ראויים מהם שכביש מרכזי וחשוב כל כך יהיה קרוי על שמם. הכביש  החדש ישרת את הישובים, יוסיף חיים ואיכות חיים לתושבים שיוכלו לנסוע למקומות העבודה, הלימודים ובכלל  בביטחה, בבטיחות ובזמן סביר".

בהודעת מועצת יש"ע נכתב: "בשם ההתיישבות הישראלית ביהודה, שומרון ובקעת הירדן, אנו מברכים את שרת התחבורה מירי רגב, על החלטתה לקרוא לכביש עוקף אל-ערוב של שמם של מחדשי היישוב היהודי בחברון הרב משה והרבנית מרים לוינגר זצ"ל. זהו אות הוקרה לפועלם החשוב בחידוש התיישבות היהודית בעיר האבות והאימהות. הרב והרבנית לוינגר, מראשוני מתיישבי חברון ויהודה לאחר שחרור האזור, הם סמל לחלוציות ואהבת ארץ ישראל ועם ישראל. קריאת הכביש על שמם תשמר את מורשתם לדורות הבאים". 

נזכיר כי ראש מועצה אזורית גוש עציון שלמה נאמן וראש המועצה המקומית קרית ארבע אליהו ליבמן, פנו לשרה רגב לפני כשבועיים בדרישה שתפעל לכך שהכביש החדש עוקף אל-ערוב ייקרא 'כביש משה ומרים לוינגר'.