פרסום ראשון במהלך השבת: מבצע בניה ערבי בגוש שילה

מבצע בניה ערבי סביב יישובי גוש שילה התנהל בשבת האחרונה. תושבים שהבחינו בכלי עבודה ערביים כשהם מבצעים בניה באופן בלתי חוקי בשטח C הסמוך לישוב, הזעיקו את פקחי המנהל האזרחי והחטיבה המרחבית, אך נתקלו בגרירת רגליים. "מדיניות מכוונת של העלמת עין"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 25/07/21 15:37 טז באב התשפא

במהלך השבת: מבצע בניה ערבי בגוש שילה
הבניה סביב גוש שילה, צילום: עמישב מלט

מבצע של בניה ערבית בלתי חוקית התרחש השבת מסביב ליישובי גוש שילה. בחסות השבת בה כמעט ולא פעילים פקחי המנהל האזרחי בשטח, פתחו בכפרים קריות וג'אלוד הסמוכים לישובים שבות רחל ואחיה, בבליץ של בניה מסיבית בשטח שבין הכפר  לישובים.

עמישב מלט, תושב גאולת ציון שבגוש שילה הבחין יחד עם תושבים נוספים בבוקר יום השבת, במשאית ומשאבת בטון כשהם יוצקים גג של בית ערבי שנבנה בסמוך לישוב אחיה. על פי היתר הלכתי מיוחד, דיווח מלט למנהל האזרחי ולחטיבה המרחבית - שני הגופים שאחראים על אכיפת הבניה בשטח, וצירף לדיווח תיעוד של העבודות ומיקום מדויק, אך לא זכה למענה. 

כעבור שעה הבחין שוב מלט במשאית ומשאבת בטון אחרים כשהם יוצקים בית נוסף שנמצא באמצע הבניה, בשטח בסמוך לישוב שבות רחל. גם במקרה הזה העביר מלט במיידי דיווח לחטיבה ולמנהל האזרחי בתוספת תיעוד ומיקום אינטרנטי מדויק.

תושבים מהאזור מספרים כי מדובר בשני מקומות אסטרטגיים שיוצרים רצף ערבי בין שני כפרים בגזרה, כשאחד מהם חוצץ בין הישובים שילה ושבות רחל, ומשכך מקצים ברש"פ ובכפרי האזור משאבים רבות להשתלטות על המקום.

רק כעבור חצי שעה, הגיע למקום כוח סיור של צה"ל, אלא שעל פי עדויות התושבים, הכוח אמנם הגיע לשטח, אך נשאר לצפות מלמעלה על העבודות, ולא פעל להפסקתם או להחרמת הכלים.

"הצבא הופתע בכלל שהגענו לשם ולא הבין מה אנחנו עושים בשטח", סיפר מלט והוסיף: "אך ברגע שהתקרבנו, עצרו הערבים את העבודות והבריחו את כלי העבודה מן המקום. רק כמה דקות אחרי שהגענו לשטח, יצאו החיילים מן הג'יפ והתקדמו לעבר הערבים שעסקו בבניה".

רק בסיום העבודות לאחר כשהכוח הצבאי והתושבים התקפלו מהשטח והבית עמד על מכונו, הודו בצה"ל שאכן העבודות לא היו חוקיות, והבניה אכן ממוקמת בשטח C.

"יש פה מדיניות מכוונת של להקמת מדינה פלסטינית על פני 90 אחוזים משטחי יו"ש, שמתנהלת בשני אופנים: מצד אחד מבצע מדיניות של העלמת עין וגרירות רגליים כלפי בניה ערבית, ומצד שני נאבק בכל נקודת התיישבות יהודית חדשה שמוקמת", אמר מלט. והוסיף: "כדי לשנות את יחסי הכוחות בשטחי יהודה ושומרון, אנו, האזרחים, צריכים לצאת בעצמנו למרחבים ולחזק את הנוכחות היהודית, בבניה, טיולים וחקלאות, ולהפסיק לסמוך על המערכות שנראה שמיישרות קו עם הצד הערבי".

לצד העבודות הלא חוקיות, חמישה תושבים מגוש שילה שטיילו בשבת בעמק שילה, נעצרו בידי כוחות מג"ב ומשטרה, שדווקא הגיעו במהירות למקום בכוחות גדולים, בחשד "להשגת גבול", למרות שלא הוצגה בפני התושבים אף ראיה לבעלותו של ערבי כלשהו על השטח. התושבים שנעצרו, נלקחו לתחנת המשטרה בה שהו שעות ארוכות, בסיומם שוחררו ללא כל תנאי.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן