תגובה מאוחרת מועצת יש"ע על הקפאת הבניה: "אנחנו עם יד על הדופק"

יממה לאחר הפרסום על התקפלות בנט בשל הלחץ האמריקאי להפסיק את ההבניה ביהודה בשומרון, במועצת יש"ע מגיבים: "קוראים לראש הממשלה ולשר הביטחון: "הבטחתם שהסטטוס קוו יישמר, אשרו את התכניות שממתינות זמן רב"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 21/07/21 18:49 יב באב התשפא

מועצת יש"ע על הקפאת הבניה: "אנחנו עם יד על הדופק"
יו"ר מועצת יש"ע אלחייני, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הביטחון בני גנץ, החליטו לעצור את עבודות הבניה ביהודה ושומרון. בשל דרישה שהועברה לבנט מהממשל האמריקאי, לא כונסה מועצת התכנון העליונה ביו"ש, שאמורה היתה להתכנס גם לפני למעלה מחודש - כך פורסם אתמול ב"ישראל היום". הערב (ד'), יממה אחרי, מגיבה מועצת יש"ע לפרסומים.  

"כבר 8 חודשים שלא התכנסה מת"ע ולא אושרו תכניות בנייה ביהודה, שומרון ובקעת הירדן. זהו מצב מדאיג ביותר", נמסר ממועצת יש"ע. "בשנים האחרונות נשמר הסטטוס-קוו, ובו כונסה מת"ע בכל שלשה חודשים ואושרו תכניות בכל ההתיישבות".

במועצת יש"ע אומרים כי פנו לבנט בנושא כבר בעת כניסתו לתפקיד: "מתוך דאגה לעתיד ההתיישבות אנו רואים בנושא זה חשיבות עליונה לחיי התושבים ולהתפתחות של הרשויות באזור. מיד עם כניסתו לתפקיד של ראש הממשלה נפתלי בנט פנינו אליו בע"פ ובכתב בעניין זה. אנחנו עם 'יד על הדופק' ועוקבים אחר הנושא באופן יום-יומי". 

על שולחן מועצת התכנון מונחות תכניות בניה לאלפי יחידות דיור בכל רחבי יהודה, שומרון ובקעת הירדן אשר אינן מקודמות. "לא נמתין עוד זמן רב, ולא נאפשר הקפאת תכנון או בנייה בהתיישבות. אנחנו מצפים לראות את מת"ע מתכנסת בהקדם, וקוראים לראש הממשלה נפתלי בנט ולשר הביטחון בני גנץ: הבטחתם שהסטטוס קוו יישמר – עשו זאת, אשרו את התוכניות שממתינות זמן רב".