עידן שקד הבדואים זוכים להסדרה והבית של מנכ"ל משרד הפנים בסכנת הריסה

בזמן שהבדואים בדרום נהנים מהסדרה בחסות מפלגת רע"מ, מנכ"ל המשרד של השרה שקד עלול לאבד את ביתו בעקבות צו הריסה. שקד: "מדובר על אדמות מדינה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/07/21 13:00 יא באב התשפא

הבדואים זוכים להסדרה והבית של מנכ"ל משרד הפנים בסכנת הריסה
שקד. , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בחסות מפלגת רע"מ הבדואים בדרום זוכים להסדרה של מבנים לא חוקיים, ושוטרים בדרום הארץ מדווחים על האטה משמעותית בקצב הריסת הבתים הלא חוקיים. אבל ביתו מנכ"ל משרד הפנים, הסרוג יאיר הירש עומד בסכנת הריסה בעקבות צו שהוצא נגד ביתו לפני מספר שנים. הירש מתגורר בישוב קידה, בו מבנים רבים לא מוסדרים.

בארגון השמאל כרם רעים פנו לנציב שירות המדינה בבקשה לברר מה התוקף המשפטי של ביתו של הירש במטרה לעכב את מינוי למנכ"ל משרד הפנים, בדיקת העמותה העלתה כי כבר לפני עשור הוצא צו הריסה לביתו של הירש, מה שעורר את זעמם של העמותה. 

במכתב ששלח עו"ד בן מאיר מארגון 'כרם נבות' לנציב שירות המדינה דניאל הרשקוביץ וליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט כתב בן מאיר כי: "לא רק שמר הירש בנה בית ללא היתר, ללא כל תוכנית מתאר, תוך הפרת הוראות הדין ביחס לתכנון ובנייה, אלא שייתכן שהוא אף מסר דברים שאינם אמת ביחס לשאלת הוצאת צו ההריסה על הבית שלו לוועדת המינויים של נציבות שירות המדינה". המכתב פורסם ב'הארץ', שם בקשו את תגובת משרד הפנים.

ממשרד הפנים נמסר בתגובה לפרסום כי: "יאיר הירש הבהיר שהוא לא הכיר את קיומו של צו ההריסה משנת 2008. הפניות בעניין נבדקות על ידי הגורמים המוסמכים".

שרת הפנים איילת שקד תמכה במנכ"ל החדש וטענה כי הקרקע בדרך להסדרה, שקד אמרה כי: "מדובר על אדמות מדינה ועל יישוב שהוא בדרך להסדרה. כמי שפועלת שנים רבות להסדרת ההתיישבות ביהודה ושומרון, השרה שקד שמחה שמנכ"ל המשרד שלה גר ביישוב קידה"


שקד בראיון לכיפה, ארכיון.