15 שנה למלחמת לבנון השניה | גנץ: "מוכנים להפעיל את מלוא היכולת אם נידרש לכך"

משפחות שכולות, נישא המדינה המכהן ריבלין ושר הביטחון גנץ, לקחו חלק בטקס האזכרה לחללי מלחמת לבנון ה-2 | גנץ התייחס בנאומו לחשיבות חיילי החי"ר בצבא: "כשנצטרך להגיע שוב לעומק האויב, כוחות צבא היבשה - יהיו חלק מרכזי בלחימה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 24/06/21 12:08 יד בתמוז התשפא

15 שנה למלחמת לבנון השניה | גנץ: "מוכנים להפעיל את מלוא היכולת אם נידרש לכך"
גנץ, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

טקס האזכרה לזכר חללי מלחמת לבנון השנייה התקיים היום (ה') בהיכל הזיכרון הממלכתי לחללי מערכות ישראל בהר הרצל שבירושלים. בטקס לציון 15 שנים למלחמה, לקחו חלק בני המשפחות השכולות, נשיא המדינה המכהן ראובן ריבלין ושר הביטחון בני גנץ.

גנץ, נאם בטקס האזכרה התייחס לחשיבותו של צבא היבשה. "במבצעים הבאים או חלילה המלחמות, כשנצטרך להגיע שוב לעומק האויב, הכוחות הללו, שמבוססים הן על סדיר והן על מילואים – יגיעו מיד ובעוצמה, ויהוו חלק מרכזי בלחימה. נפעיל אותם אם הדבר יידרש".

"לא בקלות דעת, אך בידיעה והבנה שיכולת ההכרעה של צבא היבשה, נדרשת, שרירה, קיימת ומוכנה למשימות שניצבות לפנינו. אנו מייחלים כמובן לשלום ולרגיעה, אך מוכנים להפעיל את מלוא היכולת אם נידרש לכך בכל זירה ובהן הזירה הלבנונית. הניסיונות לחבל בשקט בגבולותינו לא נעלמים מעיננו, ואנו פוקחים עיניים, פועלים בשגרה, ומוכנים לפעילות נרחבת גם בחירום".

גנץ פנה לנשיא ריבלין שזהו טקס הזיכרון הממלכתי האחרון שישתתף בו כנשיא ואמר: "פעם אחר פעם, התייצבת בטקסים כדי לעמוד לצד המשפחות השכולות. היית שם למען הפצועים, פגועי הגוף ופגועי הנפש, רבים מהם ממלחמת לבנון השנייה שאותם אנו מחבקים גם היום ולהם אנו מחויבים. קבעת את ביתך כבית כל השבטים בחברה הישראלית. ובתוך כך, גם כבית עבור בני המשפחות השכולות היקירות שלנו. בשמי, בשמן של המשפחות השכולות, פצועי צה"ל ומערכת הביטחון כולה, אני מודה לך על כך".
 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן